דף הבית / כללי / עונה על שאלותיכם – 5

עונה על שאלותיכם – 5

laitman_2008-08-21_0612_wp.jpg

שאלות על הפוסט מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ב':

שאלה: יוצא שאנחנו רצון יחיד ומשותף, אנחנו חייבים לקבל את כל מה שהכין הבורא! האם לשם כך אנחנו צריכים להכין את עצמנו לסעודה העליונה? לפתח בנו קשר עליון כדי שאפשר יהיה במשותף לעמוד בפני הבורא? וזה לאחר שאמרנו לו "לא", ובאופן כזה נעשינו עצמאיים בכך שניצחנו את הבושה שלנו? – יש כאן חוסר התאמה! השולחן נצחי ושניים שווים, כיצד להבין זאת כאילו זאת לידה מחדש? אפילו לרגע קשה לדמיין את הפיצול!

תשובתי: זה מפני שאתה ידידי עדיין רק אגואיסט פשוט, אתה נמצא רק בטבע אחד. כאשר בתוכך יתחיל להתגלות הטבע השני, האלטרואיסטי, לא תופיע בך סכיזופרניה כזאת, אלא אפשרות גדולה להבין כיצד מתחברים הניגודים. דרך אגב, בפיזיקה הקוונטית אנחנו כבר מגלים תופעות טבע כאלה.

שאלה: האם ניתן להבין שהטבע הזמני שלי בתור עבד משתנה רק בהרגשות, בבחירה אחת בלבד של בעל הבית, אפילו בשוני של תפקיד הפעילות שלהם, ואולי גם של מהותם? אז כיצד צריך לחלק את היחסים, כשאני בא לעבודה לפי בחירתי אצל בעל הבית, עבור תשלום טוב? מה הוא מהווה עבורי, שותף שווה? למה בתורה משתמשים במילה עבד, כאילו מצידו של הבורא: "אל תירא עבדי יעקב נאם ה'" וכך גם מצד הנבראים "עבד ה'" וכולי.

תשובתי: ישנם הרבה סוגי קשרים עם הבורא: בן, עבד, אישה, חבר ועוד. 'עבד' הכוונה העדפה מלאה של תכונת ההשפעה על פני תכונת הקבלה.

שאלות על הפוסט מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ג':

שאלה: ציטוט: "עין לא ראתה אלוקים זולתך", ומה עם השאר?

תשובתי: כך כל אחד, אך רק בתכונות המתוקנות האישיות.

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עונה על שאלותיכם – 4
עונה על שאלותיכם – 3
עונה על שאלותיכם – 2

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest