דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם עליון כאן ועכשיו

עולם עליון כאן ועכשיו

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165

שאלה: אם המצב שבו אנחנו צריכים להתחבר יחד, כאיש אחד בלב אחד, לא ממש ברור ומובן לנו, אז במה עלינו להתרכז או מה עלינו לתאר לעצמנו בזמן הקריאה בספר הזוהר?

תשובתי: אנחנו נמצאים בעולם שבו דווקא קיימים כל המרכיבים כדי שאנחנו נתאסף יחד באופן פיזי (או וירטואלי), בהשתוקקות לגילוי הבורא, בקריאה בספר הזוהר. העולם שלנו דומה בפרטיו לעולם הרוחני, שההבדל הוא בכך שהעולם הרוחני הוא עולם של כוחות, והעולם שלנו הוא עולם של עצמים (אובייקטים), תוצאות של הכוחות הרוחניים.

כל מדרגה מהווה חותם של העליונה, כך הן יורדות ממעלה למטה, מעולם אין סוף עד לעולם שלנו, 125 מדרגות, ההבדל ביניהן הוא רק בחומר שבמידת הירידה הופך להיות פחות ופחות רוחני. אך כל מדרגה מורכבת מאותם הפריטים. עלייה מסמלת גילוי של קשר יותר ויותר גדול בין מרכיבי העולם. לקראת זה דוחף אותנו היום כל מה שמתרחש בעולם שלנו.

מה חסר לך? – הקשר בין בני האדם. בתוך הקשר הזה אתה מגלה את הדרגה הרוחנית ה"רוח", ובקשר עוד יותר חזק את דרגת ה"נשמה". כעת הקשר בינינו הוא אגואיסטי, אתה חייב להתחיל להפוך אותו לקשר רוחני אמיתי.

מי שרוצה לגלות את העולם הרוחני בחיים האלה, בראש ובראשונה חייב להבין שהגילוי הזה מתרחש לפי חוקי הטבע. לכן חכמת הקבלה מייעצת לא להמציא שיטות משל עצמך, אלא לשמוע בעצות המקובלים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
החיים הם בקשר בינינו!
נקודת התחלה של דרך ארוכה למעלה
היכן מסתתרת הכניסה לעולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest