דף הבית / אקטואליה / עולם הולך ומתחמש

עולם הולך ומתחמש

שאלה: לפני 73 שנים הטילו האמריקאים פצצת אטום על הירושימה ונגסקי. נהרגו שם 100,000 בני אדם, ולקראת שנת 1945 מתו עוד 130,000 בני אדם, אלה היו קורבנות גדולים. לאחר מכן החלו להיווצר פצצות כמו פטריות: בברית המועצות, בצרפת, בבריטניה, עכשיו הפצצה נמצאת בפקיסטן, בהודו וכולי. העולם מלא בפצצות אטום. אלו מסקנות עולם מלא בנשק גרעיני, צריך להסיק?

תשובתי: כל האנושות, מורכבת מאגואיסטים מוחלטים. לכן, אם רק מדינה אחת הייתה שולטת בנשק הגרעיני, אז היא הייתה מכתיבה את רצונה לכל העולם. אבל אם בנשק שולטות מדינות שונות, אז הן נמצאות במצבים שווים ואז הן מרסנות ומרתיעות זו את זו.

שאלה: האם אתה סבור, שקיים ויסות כזה?

תשובתי: בוודאי, הוויסות קיים. האם אמריקה ורוסיה לא חושבות פעמיים לפני הטלת פצצה או שיגור של טיל? הן מבינות, שאותו דבר יוחזר להן מיד. לאמריקאים יש 600 בסיסים  במדינות שונות בעולם, אפילו לא על שטחה של אמריקה. כל מדינה שפתאום תחליט לצאת נגדם, תקבל מכה מכל הצדדים.

אני סבור, שנכון להיום נשק גרעיני משמש כמנוף טוב מאוד להרתעה, מכשיר להרחקה שלך ממני, אם שנינו בעלי אמצעים להביס אחד את השני. פעם נלחמו בקרב פנים אל פנים, אחר כך ירו קצת ברובים, ואז בתותחים, בהמשך טילים, ומטוסים ועכשיו אנחנו מנסים להיות בכלל כמה שיותר רחוקים זה מזה, זה טוב.

אני מקבל בברכה נשק גרעיני, מפני שהוא עוזר לבני אדם להתפכח במקצת. כאשר הם רואים עם מה יש להם עסק זה גורם להתפכחות. כאן מגולה האמת: עד איזה גבול אנחנו יכולים להגיע, ומה הגבול שאסור לחצות.

הערה: אתה תמיד אומר שהמצווה הראשונה זו יראה, פחד…

תגובתי: בוודאי. אם לא רעב ולא אהבה, אז הפחד מנהל את העולם.

שאלה: לשם מה הבורא נתן לאדם נשק שיכול להשמיד דורות שלמים?

תשובתי: כדי שהאנושות תתפכח ותבין שבאופן עקרוני עליה לעשות משהו עם עצמה. לא עם הנשק, לא עם מישהו זר, אלא עם עצמה. מפני שהגענו למבוי סתום.

מרדף אחר התחמשות ממגר את כוחן של המדינות. הרי כדי להתחמש בכל שנה מבזבזים במדינות אלה מאות מיליארדי דולרים.

הערה: כלומר אתה סבור, שהודות לנשק הזה האנושות מתפכחת.

תגובתי: כאשר אתה ניצב מול יריב שווה לך, אז רצוי או לדבר על שלום או להגיע אליו. הרי כל מטוס עולה מאה מיליון דולר, ובעתיד זה יתקרב למיליארד, במיליארד דולר אפשר לעשות הרבה עבור העם שלך. להשקיע במדע, תרבות, טכנולוגיה, לתת לבני אדם לחיות. עכשיו כל העולם ילך ויהיה יותר ויותר עני ואני סבור שפשוט לא יהיה מוצא אחר.

שאלה: האם יגיע לאנושות השכל הבריא, כדי להפוך את כל האמצעים האלה למעשים טובים?

תשובתי: האגו הוא חסר גבולות. אבל כאשר הרבה אגואיסטים מתאספים יחד, אז הם מתחילים לייסר זה את זה, וכתוצאה מכך יש איזו התחלה טובה. הרבה מינוסים נותנים יחד פלוס.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.8.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest