דף הבית / חינוך, ילדים / עגלת תינוקות שנפלה מהשמים

עגלת תינוקות שנפלה מהשמים

Laitman_2011-07-28_2918_w.jpg

שאלה: היה מקרה, שבו בשיחה בקבוצת פסיכותרפיה, אישה אמרה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה ללדת ילד כיוון שלא תוכל לפרנס אותו, אפילו לא תוכל לקנות לו עגלה, על כך אחד הגברים ענה לה: "תלדי ותראי שמישהו יביא לך את העגלה, ימסור לך אותה והכול יהיה בסדר". בחברה האינטגרלית אדם שעוסק בתיקון של עצמו במוקדם או במאוחר יגיע לכך שהטבע ישלים לו את הכול. כיצד להסביר זאת לאדם? האם האישה צריכה לחשוב על העגלה כשהיא יולדת או שצריכה ללדת, ושם מה שיקרה יקרה?

תשובתי: העניין הוא שאנחנו לא יכולים לספר לאדם על מערכת שנמצאת למעלה ממנו. אנחנו שואפים אליה – זו מערכת ה"אדם". בטכניקות ובפרקטיקות רבות האנשים משתמשים בכך שהם שואפים לדרגתו ומנסים למשוך לעצמם את כוחו מהעתיד. אבל להגיד לאדם תנהג כך, תשאף לכך, ואתה תראה שזה יסתדר – ברגע הנוכחי כמעט ואין אפשרות להוכיח את זה ולכן קשה לנו לעבוד עם זה.

במידה שבה האדם נכלל באינטגרליות של החברה שיוצרת סביבו רקע של ערבות הדדית, הוא יכול לנהוג באופן כזה, כיוון שהוא חש את עצמו על הידיים של החברה. אבל בשביל זה הוא צריך להתכלל בה, להשתתף בה בצורה אקטיבית, לתפוס את החברה הזאת כמושלמת. ואז באופן טבעי הוא יעורר את אותם כוחות הטבע ואת אותן התנועות מצד הסביבה שבאמת יביאו לו "עגלה".

אבל לדבר על כך שאנחנו קיימים בשדה אחד כזה, שאנחנו מעוררים אותו, שהוא בהתאם לכך מגיב עלינו… כמובן שהפסיכולוגים והסוציולוגים יכולים לדבר על כך. זה באמת דבר שאנחנו מבינים ומרגישים שהוא קיים – זה השכל המשותף שלנו, הרצון המשותף שלנו, ההשפעה הבלתי מודעת שלנו זה על זה, זו דעת החברה. אך בכל זאת, צריך לעבוד עם זה בצורה זהירה כיוון שיש לנו עסק עם אנשים שאינם מסוגלים לתפוס מייד דברים כה עדינים.

לכן לדבר סתם כך, תלדי ותקבלי עגלה… מאיפה? על מה אתה מתבסס? בכך אתה פשוט עושה מעצמך צחוק בעיני האחרים, כאדם לא רציני ובלתי מציאותי. אני לא חושב שזוהי גישה נכונה.

קודם כל צריך להיות חינוך, והפרקטיקה – מעט יותר מאוחר. אנחנו צריכים להביא את האנשים לכך שהם יראו על מה אתה מתבסס ובעצמם יתחילו להגיד לך את הפתרונות. לא לכפות עליהם תנהג כך או אחרת. הם בעצמם יראו מתוך ההסברים שלך שכנראה כאן זה יעבוד.

זה מה שנקרא: "חנוך לנער על פי דרכו", כלומר, תעשה כך שהאדם בעצמו ימשש את דרכו. אתה מלמד אותו והוא יחד עם זה בוחר בדרכו בצורה נכונה.

מתוך השיחה השמינית על החינוך האינטגרלי, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרמוניה עם עצמי
כיצד לפרוץ  מ"כלוב" הסטריאוטיפים?

נעים לעשות טוב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest