דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עבודה פשוטה על העיקר

עבודה פשוטה על העיקר

אנחנו לא נצטרך לתקן ישירות את הרצונות הנוכחיים שלנו של דרגות דומם, צומח וחי. כמו שכותב בעל הסולם, הם מתלווים לעלייה של דרגת ה"מדבר" ומיתקנים יחד איתה.

שאלה: מה אנחנו צריכים לעשות עכשיו, בתקופת ההכנה, כל עוד דרגת ה"מדבר" לא התגלתה לנו?

תשובתי: בתקופת ההכנה העבודה היא מאוד פשוטה – חיבור לגדלות המטרה. זה נקרא "ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא". אני מתחבר עם החברים ויחד אנחנו עובדים על הכרת גדלות המטרה. לשם כך דרושים לימוד, הפצה, בכלל כל מה שאנחנו עושים, לא יותר מזה. רק שנתחבר בינינו, כדי להשיג את המטרה העליונה בעינינו, וזה הכול.

מה גם, שהמטרה לא נמצאת מחוצה לנו, אלא בתוך החיבור בינינו. ולכן אנחנו כל הזמן עובדים על טיב החיבור, שהוא יהיה כמה שיותר זך.

לפי מהלך העניינים מתגלים לנו כל מיני גבולות של האגו שלו, אבל רק ברוחניות אנחנו נכיר אותו באמת. לא במקרה התלמידים של רבי שמעון מרגישים שנאה אחד כלפי השני, שנאה כזאת לא קיימת כאן. אני לא חושב כל היום על איך להזיק ולהרוג את החבר, אבל למעשה דווקא במחשבות האלה האגו שלי "נועל" אותי, ואני כבר לא יכול להוציא את זה מהראש.

ואילו עכשיו אני נתקל בהפרעות קטנות: אני לא רוצה לשמור על קשר עם החברים, לא אוהב אותם, לא רוצה להתחבר איתם, לא תופס את כל החשיבות של איחוד הקבוצה. כל פעם נדמה לי שאפשר עוד לחכות: "יכול להיות שמחר הכול יסתדר, אנחנו נתחבר וניזכר בגדלות המטרה…". וזה האגו הנוכחי שלנו.

שאלה: ומה הכוונה במושג "חיבור" לקהל הרחב?

תשובתי: אצלם זה רק דבר אחד: אם אנחנו מתחברים בצורה יפה וטובה זה עם זה, אז אנחנו ניפטר מהמשבר ושוב נחזור לחיות חיים טובים ויפים. אין ברירה אחרת, מפני שהטבע בעצמו מחייב אותנו לזה.

כמו שבעל הסולם כותב, שאנחנו משפחה אחת ולכן פשוט חייבים להיות מחוברים יחד.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 12.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להסב את גל הפיצוץ לאחור
חיבור בינינו, המורכב מעשר ספירות
חיבור עם מילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest