דף הבית / משבר עולמי / עבודה למען עבודה

עבודה למען עבודה

מומחים: ברוסיה ובמדינות המזרח תמיד עבדו לא בשביל הכסף אלא בשביל המעמד החברתי, ובמדינות המערב תמיד עבדו בשביל הכסף. המעמד החברתי בחברה החומרית המערבית לא שווה הרבה, משכורות במקום מעמדות, נוחות חומרית, הן לפני ההכרה החברתית.

בתקופת הגלובליזציה הכול משתנה: הערכים המוסריים הופכים להיות משותפים לכולם, התמריצים הכספיים לעובדים, זה כבר לא עובד יותר, האנשים נמצאים ברדיפה אחר האושר, לא אחרי הכסף. הכסף יכול לעשות את האדם יותר מאושר רק עד רמה מסוימת, ואחר כך לבני האדם יש צרכים לאוכל, למנוחה, לחום ולקשר חברתי. אדם רעב או חסר בית יכול לקנות בכסף מידה מסוימת של אושר. לאחר שאנחנו משיגים נוחיות, כמות כסף נוספת מביאה פחות ופחות תועלת. הכנסה גבוהה אינה מגדילה את הרגשת הסיפוק מחיי המשפחה, מהיחסים עם החברים, או של האדם עם עצמו, שהם המאפיינים העיקריים לאושר.

במקום עליית המשכורות עדיף לשפר את התנאים של העובדים, לתת להם אפשרות לשעות עבודה גמישות, לשמור על רוח של אחדות (קולקטיביזם).

התייחסותי: אבל הרוסים ניסו לבנות קומוניזם – עבודה למען האידיאה, וזה נגמר בכישלון.

העניין הוא, שהניסיון הזה נעשה במאה ה- 20, במאה התעשייתית כשהעבודה היא פיזית, והתוצאות של העבודה ברורות לכולם שהן שהשיטה של התמריץ החומרי היא הטובה ביותר. היום חייבים תמריצים חדשים: מחקרים מדברים על כך שקולקטיביזם טוב יותר מאינדיבידואליזם, כסף צריך להיות מספיק בדיוק כדי לספק לאדם את כל צרכיו הבסיסיים.

ההגבלה היחידה היא שבחברת עתיד כזאת לא צריך להיות "שוויון" והפיכת בני אדם למסה "אפורה". הרצון לבלוט, להיות אישיות מיוחדת זה הצורך הטבעי הגנטי שלנו, וצריך רק לעודד את היישום של הצורך הזה. משיגים את זה על ידי תחרותיות והכרה בחברה את עבודתך לטובת החברה, בהכרת תודה מהסביבה שאתה מקבל דרך הילדים והקרובים שלך. ראה: בעל הסולם, מאמר "הדור האחרון".

ידיעות קודמות בנושא:
התכונות שיובילו את התעסוקה בעתיד
להרגשת האושר בחיים – כבוד מצד הסביבה חשוב יותר מכסף
איך לשנות את סולם הערכים של החברה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest