דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עבודה לא לפי דפוס זהה

עבודה לא לפי דפוס זהה

שאלה: כיצד אתה רואה את המדרגה הבאה של העולם הזה ושל מקומינו בו? האם בכל מפעל, בכל גן ילדים, יהיה מומחה משלו בשיטה האינטגרלית?

תשובתי: אלה הן שאלות קשות שקשה לענות עליהן באופן חד משמעי. הכול תלוי בייחודיות של המדינות ואפילו של האזורים שלהן. ישנן מדינות, שבהן ההתפתחות יכולה להיות רק מלמטה, מפני שהשכבות התחתונות סובלות, רוצות חיים טובים יותר, ואילו האליטות אטומות כלפי הרצונות והכמיהות שלהן, בשבילם זה, במקרה הטוב, קפריזה זמנית. לכן אי אפשר לומר במילים כלליות היכן ואיך תתרחש החדרת השיטה האינטגרלית.

אני חושב, שבכל חלק של כדור הארץ זה יסתדר באופן משלו, כי המנטליות של האנשים, מצבם החברתי והכלכלי במדינות השונות, הוא שונה. לא יכול להיות דפוס (שבלונה) אחד לכולם.

קשה לומר כיצד זה יתרחש ברוסיה. אני אפילו לא יודע איך זה יהיה בישראל.

את הלימוד שלנו תמיד השוו למים, ללחות מחייה הנותנת חיים. אנחנו פשוט צריכים ללכת באופן עקבי קדימה, כמו מים שממלאים את המקומות הנמוכים ביותר, ואחר כך עולים, ואיפה שמצליחים לחדור אז שם עוברים. אני חושב שדווקא לדוגמה כזאת של משל צריך לדמות את ההפצה שלנו.

כלומר אנחנו צריכים ללכת לאותם המקומות שבהם לא נתקלים בהתנגדות, איפה שמקבלים אותנו בברכה, ולא מפני שרוצים לחטוף מזה משהו, לעוות את השיטה שלנו, להפוך ולהסיק איזה שהן מסקנות משלהם: אישיות, מפלגתיות וכולי. כי בסופו של דבר יתחילו לסתום אותנו ולהבליט את עצמם מלפנים.

אנחנו צריכים ללכת לאותם המקומות שבהם אנשים באמת רוצים לשמוע אותנו, איפה שהם קרובים מאוד כדי להיווכח בסיומו של העולם הנוכחי, בקריסתה של המערכת הפרטית, הקפיטליסטית התחרותית, שהיום מהר פושטת את הרגל במערב, בעיקר בספרד ובאיטליה.

בעיקרון, כולנו עדים לגסיסתה של המערכת הזאת. לכן אנחנו צריכים להבין שהעמיתים שלנו זה אותם האנשים שסובלים מתחרותיות, מקפיטליזם, מכל השליליות שקיימת בו. יש להם השתוקקות לשוויון, לקיום נורמלי ונוח, וכולי. זו, ככלל, אוכלוסייה בעלת הכנסות נמוכות, מה גם שלא חייבים להיות משוללים אלמנטים מעמדיים, ביניהם יש הרבה אינטליגנטים, אבל אלה הם אותם אנשים שמרגישים במידה שלמה את המשבר הכללי על עצמם.

איך אנחנו נתקדם הלאה, איני יודע. אבל נדמה לי, שמהם אנחנו נעבור לספריות וכדומה, ששם נוכל לכלול את המוסדות האלה.

אני לא מאמין בזה שאנחנו נוכל לעבוד דרך האליטות. בהחלט אפשרי שזה יצליח, אבל רק אם השלטונות יהיו מעוניינים בנו מאוד. הכול תלוי ברצון, הרצון קובע הכול. בשכבות התחתונות ישנה שאיפה להיטיב באופן כלשהו את מצבם, ואילו באליטות השאיפה היא להרגיע את השכבות הנמוכות. אם גם אלה וגם אלה ייווכחו בכך שהשיטה שלנו נותנת להם תוצאה כזאת, אז אנחנו נצליח.

מתוך שיחה עם הקבוצות, 24.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם עובר מקבלה להשפעה
מתי האנושות סוף סוף תשמע אותנו?
למטה ירצו, למעלה יוכלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest