דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה גלובלית על הטעויות

עבודה גלובלית על הטעויות

בעל הסולם, מאמר "השלום":

"כי הכל רואים, איך חברה גדולה, כמדינת רוסיא, בת מאות מליונים, שלרשותה עומד ומשמש שטח אדמה העולה על מדת אירופה כולה, עם רכוש של חמרים גלמיים, שכמעט אין דוגמתו בעולם כולו. ועם כל זה, צא ולמד מה עלתה להם ?

כי לפי עשרה של המדינה הזאת, ומרבית החברים, לא היתה צריכה לכאורה, על פי שכל אנושי, להגיע לידי כך. אולם חטא אחד חטאה האומה הזאת, והשי"ת לא יסלח להם. והוא, כי כל העבודה הזאת, היקרה והנשאה, שהוא "ההשפעה לזולתו", שהחלו לעבוד בה, צריכה שתהיה לשם השי"ת, ולא לשם האנושיות."

שאלה: מה זה אומר "והשי"ת לא יסלח להם"?

תשובתי: מדובר על חוק, שהתוצאות שלו יכולות להתגלות רק בצורה של שבירה וחורבן ממושך. יידרש עוד הרבה זמן עד שרוסיה תבין את הפגם שבניסיון שלה. כבר עשרים שנה המדינה נמצאת במעין תקופת מעבר, שכתוצאה ממנה החלה כביכול החזרה לתקופה הקודמת, לימי סטאלין, במטרה לברר מה בדיוק ועד איזו מידה היו שם הקלקולים. תראה איזה סיבוב הם יצטרכו לעשות, כדי להבין ולהכיר איך צריך ללכת הלאה.

גם האמריקאים והאירופאים יצטרכו לעשות "עבודה רצינית על הטעויות", עד שבסופו של דבר כולם יגיעו להחלטה משותפת. ובינתיים כולם הולכים לכיוונים שונים וזרים, והעולם שוב חוזר לתקופה של המלחמה הקרה, עם כל מה שכרוך בזה.

אבל מצד שני, יש הבדל מהמאה הקודמת: היום כבר אין פחד ואיום שיתחילו במלחמות גדולות בין המעצמות, דבר כזה לא יתכן, מפני שזה יביא באופן חד משמעי לאסון ושואה. ולכן יהיו סכסוכים ומלחמות אזוריות, יהיו בלאגן ובעיות, עוינות, עד שהצדדים יגלו שאין להם ברירה אחרת, חוץ משיתוף פעולה אינטגרלי.

מה גם, שהמכה תבוא מכיוונים אחרים: חברתיים, כלכליים, וכולי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 08.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחוסרי חומר דלק
דאגה הדדית היא הפיתרון לבעיות
רוסיה ואירופה בדרך לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest