דף הבית / המשבר ופתרונו / עָם הארץ יכולים, אליטות רוצים

עָם הארץ יכולים, אליטות רוצים

שאלה: האם אנחנו יכולים לפנות עם המסר שלנו למנהיגים עולמיים ולהדגים להם את התועלת הכלכלית של האיחוד החברתי? האם כזה איחוד הוא גם לטובת השלטונות?

תשובתי: כן, אם הוא זורם בצורה טובה וחלקה, מבלי לאיים על האליטות, אז זה רעיון טוב. כי בחברה מלוכדת היצרים שוככים, האלימות פוחתת, העימותים דועכים. אם המנהיגים היום מטים אוזן לחכמת הקבלה ומבינים את המנגנונים של המתרחש, אז זה היה עניין אחר. אבל ראיית המצב שלהם עוד יותר מעוותת מאשר לכלכלנים. כלכלן הולך בעקבות התיאוריות והרעיונות שלו, ואם הם לא פועלים, הוא מוצא אחרים. מצד שני, אנשים שמנהלים את המדינה, כל מדינה, הם בעלי אוסף מוגבל של אמצעים  כסף ומבנים כוחניים. על אותו בסיס נבנים גם היחסים ההדדיים-הפנימיים שלהם. פוליטיקאים לא מבינים שפה אחרת, כך הם בנויים. דווקא הודות להתנגדויות כוחניות הם פורצים למעלה, ובהתאם לזה, האכזרי ביותר מוצא את עצמו גבוה מכולם. כאלה הם החוקים של החברה האגואיסטית.

לא מהפכה, אלא שינוי

שאלה: מי בדיוק יתחיל להתאחד במסגרות שלה? מאיפה, באופן עקרוני, יתחיל התהליך: מלמטה או מלמעלה?

תשובתי: קודם כל, התהליך הזה לא יתחיל תחת לחץ מצד זה או אחר. כשאנשים ילמדו את שיטת האיחוד, הם יבינו איך צריך להסדיר את היחסים ההדדיים. ואפילו שתחילה הם לא יהיו הרבה, נאמר עשרה אחוז, אחר כך חמישה עשר, עשרים, אבל זה ישנה את פני המדינה. "זרמים תת-מימיים" ישפיעו על כל השאר. כי אנחנו מקושרים הדדית במערכת אינטגרלית כוללת, ובזה שאני משתנה, אני בהכרח משנה אותך.

אם אנחנו באמת לומדים על האיחוד רוב היום, אז אנחנו מייצרים כוח עצמתי ביותר שישפיע על המדינה, בכך שיקנה לה בסיס חדש, רוח חדשה. אפשר יהיה להרגיש אותם בכל מקום: פתאום לעיני כל יופיעו אנשים, שמרגישים את עצמם מחוברים עם כולם. כך נשפיע על מעמד הביניים ועל הצמרת.

תועלת ריאלית

שאלה: יש דמויות מפתח שעומדות בראש המוסדות המווסתים, אמצעי תקשורת ושאר המוסדות שקובעים את הלך הרוח במדינה. במה אנחנו יכולים לעניין אותם, חוץ מרגיעה כוללת? האם יש לנו עוד איזה מסר, כלכלי או חברתי?

תשובתי: בוודאי. אנחנו יכולים להראות להנהגת המדינה ולכלכלנים מספרים ריאליים, חישובי רווח שהמדינה תקבל אם עשרה או עשרים אחוז מהאוכלוסייה ירכיבו ביניהם רשת של יחסים הדדיים טובים.

זה יפחית את הוצאות המדינה, יכּה בשוק השחור, יחזק את מוסד המשפחה, יצמצם את כמות המקרים שדורשים התערבות של כל מיני רשויות ומשטרה… באופן כזה, מדובר על חיסכון של אמצעים ומשאבים בקנה מידה גדול. והעיקר, נגיע לאיזון! מגזר שלם במדינה יהיה מרוצה מהחיים, לא לפי משאלים, אלא באמת. במקרה ההפוך, היה צריך לבזבז הרבה יותר כדי לשמור לפחות על רמה אלמנטרית של שביעות רצון האוכלוסייה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון", 6.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest