דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / סרטים של המציאות הרוחנית

סרטים של המציאות הרוחנית

שאלה: על פי חכמת הקבלה, האם כל אדם תופס את המציאות בדרך משלו?

תשובת : כולנו נבראנו עם חמישה חושים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש, בעזרתם אנחנו קולטים איזה מידע, והוא מעוצב בנו בצורה של איזו מציאות. אם היו לנו תכונות אחרות, אז היינו תופסים את המציאות בצורה אחרת. כשחכמת הקבלה מפתחת אותנו, היא מתחילה להראות לנו שהמציאות היא יחסית.

וכאן אנחנו באמת מתקרבים לתיאוריה של אינשטיין, שמדברת על כך שהמציאות היא יחסית, שזמן, תנועה ומרחב (מקום), אלה מונחים יחסיים. אז אנחנו מתחילים להבין, מה התרחש לפני היווצרותו של היקום: תחילה לא היה שום מרחב, אחר כך הוא נוצר, החל להתמלא, הופיעה בו תנועה ובאופן כזה נוצר הזמן. ואנחנו התפתחנו כתוצאה מהתנאים האלה של זמן, תנועה ומרחב (מקום).

בשונה ממדענים – פיזיקאים שחוקרים את המונחים הללו מתוך התצפיות והמחקרים שלהם של המציאות הסובבת, בחכמת הקבלה אנחנו משיגים אותם מתוך מחקרים פנימיים. אנחנו מתחילים להרגיש, כיצד משתנים בנו תפיסות של זמן, תנועה ומרחב, ועד כמה הם ניתנים לשינויים. יוצא, שהמציאות שלנו היא יחסית ותלויה באדם שמשיג אותה. בהתאם לתכונות שלו הוא משיג את המציאות. כלומר, אנחנו לא רואים את אותו הסרט, שבו כל אחד מתרשם בצורה אחרת, אלא כל אחד מאיתנו רואה סרט אחר. כאן כבר מתחיל התחום, שבו רק אלה שנכנסים לעולם הרוחני מבינים על מה מדובר.

שאלה: כשאתה נכנס לעולם הרוחני, אתה רואה את אותו הסרט שאותו רואה גם מישהו אחר?

תשובתי: לא. לכל אחד יש עולם אחר, לכל אחד יש כוח עליון אחר שאותו אנחנו מכנים הבורא, וכמו כן כל אחד משתנה בתפיסה משלו של העולם והבורא, הכוחות שמניעים את כל התמונה הזאת.

שאלה: מה ההבדל בין אדם רגיל לבין מי שלומד את חכמת הקבלה, במובן של תפיסת המציאות?

תשובתי: אדם רגיל תופס את המציאות רק בחמשת החושים הגופניים שלו. לכן הוא מאוד תלוי בגוף ומבין, שאם הגוף מת, אז הכול נעלם. ואילו המקובלים, לא. הם תופסים את המציאות במערכת מקבילה נוספת, אותה הם מפתחים בתוכם. המערכת הזאת נקראת "נשמה", שגם בה יש חמישה חושים: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. בעזרת המערכת הזאת אנחנו תופסים מציאות, אותה ניתן לשנות, בשונה מהמציאות הדוממת של העולם שלנו, שלמעשה לא ניתנת לשינויים, בה גם ילד קטן וגם אדם מבוגר רואים את אותו הדבר. בעוד שהמציאות שנתפסת בחמשת החושים הנוספים, ניידת, ניתנת לשינוי, כמו רוח ביחס לחפצים דוממים, ולכן היא נקראת מציאות רוחנית ("רוחנית", מהמילה "רוח").

שאלה: האם אלה שנמצאים במערכת הרוחנית הזאת, רואים את אותו הדבר?

תשובתי: לא. כל אחד רואה בהתאם למצבו, בהתאם למדרגה שלו. אבל לכולם מובן שמתגלה מציאות אחת, רק שכל אחד תופס, רואה ומרגיש אותה באופן משלו. אבל כשהוא מתפתח במציאות הזאת לפי 125 מדרגות, כל אדם בכל מדרגה מגלה את אותה המציאות שגילו גם כל אלה שעברו את המדרגה הזאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מפגשים עם קבלה", 7.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest