דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר לימוד אודות ההרמוניה הפנימית

ספר לימוד אודות ההרמוניה הפנימית

אנחנו צריכים לנסח את השיטה האינטגרלית בצורה קלה מההתחלה ועד הסוף. למעשה, אין בה שום דבר מסובך ומורכב. היא מדברת על המבנה הפסיכולוגי הפנימי של האדם ועל איך שהוא מתאים את עצמו לעולם הזה ומשתמש בו כדי לשנות את עצמו ולהיכנס להרמוניה עם הסביבה שסובבת אותו.

ספר שיהיה ערוך בצורה מורכבת יבלבל את האדם, לכן צריך לנסח את החומר בצורה כמה שיותר פשוטה, כי אפילו למוחות הגדולים ביותר הפעולות האלה הן מאוד מורכבות. אני אומר את זה מתוך ניסיון של פגישות אישיות עם הרבה אנשים ידועים.

אבל אנחנו לא כותבים ספר לימוד עבור פשוטי העָם. הוא מיועד לאדם המודרני הרגיל, שבכל מקרה לא יבין מה קורה איתו, אפילו שיהיה הכי חכם והכי מוצלח.

העניין הוא, שקשה מאוד להרוס את הסטריאוטיפים שנוצרו. לכן אנחנו מציעים לאדם לעצום את העיניים ולהשליך את עצמו לתוך הקבוצה, כמו ממקפצה לתוך בריכה. ורק אז הוא יתחיל לתקשר הדדית עם הקבוצה ללא שום תנאים מקדימים, בזה שישׂים בצד את כל הסטריאוטיפים שלו וייכנס לשם כמו אדם קטן וערום, הוא יתחיל להרגיש שישנו עוד כוח אחד נוסף בטבע שאנחנו לא משתמשים בו, זהו כוח החברה, כוח האיחוד, הכוח של ערבות הדדית.

אם אנחנו נתחיל להשתמש בו, אז האגו שלנו יהפוך מיצר הרע ליצר הטוב. בזה שנממש את האגו בצורה נכונה, אנחנו נוכל לתקן אותו. לשם כך הוא גדל עוד לפני 70 שנה. ועכשיו הוא מתחיל לגדול ולעלות על עצמו, לעכל את עצמו, כמו סרטן בגוף האדם. אם אנחנו נתחיל לנהל אותו בצורה נכונה, אנחנו נרפא אותו. אין לנו ברירה אחרת, אחרת אנחנו נמות.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תבואו ותיווכחו!
מאבק בבורות האינטגרלית
העולם חייב לדעת את האמת!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest