דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות

ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות

מיכאל לייטמן

שאלה: אתה אומר שקיימים בי רצונות פנימיים אותם אני מחשיב כנמצאים מחוץ לי, אבל אני מסוגל לראות רק את התמונה הזאת של העולם. אם כך, כיצד עליי לקשור תמונה זו עם אותם רצונות פנימיים?

תשובתי: בשום פנים ואופן אל תתחיל להתעסק בזה! למשל, כשאתה חוצה כביש חלילה אל תחשוב שהמכוניות החולפות על פניך נמצאות בתוכך וכל זה הוא רק משחק הדמיון. ממש לא!

המקובלים כתבו את ספר הזוהר כספר לימוד הכולל בתוכו הסברים ותרגילים לכניסה לרוחניות. ספר זוהר מספר על הכוהנים והלווים, על החמור ועל השור, על הבורא ועל הבריאה, על תכונות, ספירות ופרצופים – אין זה חשוב על מה בדיוק. חשוב רק שבזמן הקריאה עליך לתאר לעצמך, שכל הכתוב בו נמצא בתוכך. אין יותר אני, אין את הגוף שלי, אין עולם אין כלום, הכל נעלם.

אז מה יש? יש את הרצון שלי ואת ספר הזוהר, המתאר לי שקיימים בתוכי רצונות. הוא משתמש בשמות וכינויים המבלבלים אותי מאחר והם מעוררים בתוכי תחושות מהעולם המדומה הזה. על ידי המאמצים שלי לתאר במקום השמות האלו רק את הרצונות והתכונות הפנימיות שלי, אני מושך על עצמי את האור המחזיר למוטב ומעורר בי את תפיסת המציאות הנכונה. אני מתחיל לגלות את הנקודה שבלב שלי, את המקום בו מתחילה הנשמה ולהבחין בתוכה בין תכונות כאלו ואחרות, שעליהן מסופר בספר הזוהר.

התהליך לוקח זמן, אבל לאחר כמה חודשים של אימונים, אני מתחיל להרגיש בתוכי מענה לכל מילה הכתובה בספר הזוהר. כמו מתוך ערפל, מתחילים להתבהר אי אלו דברים ומתוך הנקודה שבלב אני מתחיל לגלות רצון שלם, בו כל החלקים מקיימים קשר הדדי ביניהם.

כך מתגלה לי כל הבריאה, אשר נבראה על ידי הבורא ולא אותה תמונה דמיונית המצטיירת עכשיו בתוכי ומסתירה לי את המציאות האמיתית.

לכן ספר הזוהר הוא למעשה אוסף של תרגילים כאשר על כל מילה שכתובה בו עלייך לאתר את התכונה התואמת לה בתוכך. בינתיים, אנחנו רק קוראים בספר הזוהר ומאוד רוצים להרגיש ולהבין אותו בתוכנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.01.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest