דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / ספר הזוהר, ללמוד את השפה הרוחנית

ספר הזוהר, ללמוד את השפה הרוחנית

בזמן שקוראים את ספר הזוהר, לא צריך להשתוקק להבין אותו עם השכל הארצי שלנו. עדיף לנתק אותו לחלוטין ולהשתדל לשמוע או לקרוא, ותוך כדי הקריאה "לפתוח את הפה" כמו תינוק שאינו מבין מה שאומרים לו.

למרות שהתינוק לא מבין ולא תופס שום דבר, אבל כאשר אומרים לו משהו ישירות בפנים, הוא מסתכל ומשתדל להבין. חשוב מאוד, שהתינוק הזה שבי יפתח בצורה כזאת את הפה ופשוט ישתדל להבין את מה שאומרים לו. בעולם שלנו, תינוק לומד באופן כזה שפה ועלינו ללמוד באופן זהה את השפה הרוחנית ואז נרכוש אותה. אם נעביר את הטקסט של הזוהר דרך ההבנה בעולם שלנו, אז לא נבין ולא נדע שום דבר.

לכל מה שמדובר עליו בספר הזוהר, אין שום שייכות לעולם שלנו. הוא מספר על חיות, בני אדם, ארמונות, הרים, נהרות וכולי, אבל בכל אלה הוא מתכוון לתכונות של העולם העליון, לכל מיני וקטורים של כוח, שאותם אנחנו לגמרי לא מכירים ולא מרגישים. לכן לא כדאי להמציא לעצמנו שום דבר, מפני שבתכונות וברגשות האגואיסטיים המעוותים שלנו, אפשר לדמיין מה שרוצים, אבל כל זה לחלוטין אינו קשור עם העולם הרוחני, ולכן רק נבלבל את עצמנו.

לפי הקביעה, ספר הזוהר מתגלה דווקא בדורנו שרחוק מאוד מרוחניות ולא מסוגל לתאר לעצמו בצורה נכונה שום דבר עליון. לכן הוא יכול לסרב בשלווה, על קישור הטקסט של הזוהר עם העולם הגשמי ולקרוא אך ורק כדי לעורר ולהזמין על עצמו את האור העליון, שיגלה בתוכנו את הספר הזה וייתן לנו תמונה של המתרחש בתוכנו ולא בחוץ.

חובה לזכור, שרק אדם שמבין שמדובר בספר על מידת כוחות שמשפיעים עלינו, יכול להבין ולתפוס בצורה נכונה את ספר הזוהר

מתוך שיעור וירטואלי, 12.02.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest