דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר, זה עץ החיים שלנו

ספר הזוהר, זה עץ החיים שלנו

כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1

"הזוהר היה עתיד להיות גנוז… עד שיבוא הדור האחרון בסוף הימים, שאז יתגלה". רבי ישעיה הלוי הורוביץ, השל"ה הקדוש.

על ביטול האיסור של לימוד חכמת הקבלה דיברו מקובלים רבים: המקובל הגדול מימי הביניים, אברהם אזולאי, האר"י וכל המקובלים הקשורים עימו: הרמ"ק, הרמח"ל, רבי חיים ויטאל. האר"י היה המקובל שעשה חתך על כל תהליך הגלות וסיים אותו. וממנו והלאה מתחילה "תקופת המשיח". אבל זאת כבר תקופה שלמה שמתפתחת לאט לאט לפי דרגות שורש, א', ב', ג', ובימינו אנחנו נמצאים כבר בכניסה לדרגה ד' האחרונה, שזה שייך לתקופת המשיח. לכן כל העולם נמצא בצניחה, ואילו חכמת הקבלה מתחילה להתגלות יותר ויותר.

עד זמן האר"י ספר הזוהר היה גנוז. הוא התגלה במקצת על ידי רבי משה דלאון, אבל רק על ידי האר"י אנחנו זכינו לראות מה כתוב בו. ולכן אנחנו סופרים את תקופת המשיח מימי האר"י והלאה.

"משיח", מסמל, שאנחנו יכולים על ידי העבודה שלנו למשוך את המאור המחזיר למוטב, לעשות "אתערותא דלתתא", לבטא את הרצון שלנו שיעלה אותנו בכל המדרגות ושימשוך אלינו את האור שיתקן את היחסים בינינו. אז אנחנו נרגיש שכבר לא נמצאים בעולם הזה, אלא באמת נכנסים לעולם העליון. כל זה מתברר בקשר בינינו. אם הקשר הזה משתכלל, הופך להיות נכון, אז בהתאם לזה אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו שנמצאים בעולם העליון ועולים יותר ויותר גבוה ב – 125 מדרגות.

"ומשום שעתידים ישראל לטעום מעץ החיים שהוא ספר הזוהר הזה, יצאו בו מן הגלות ברחמים." ספר הזוהר, פרשת "נשוא", סעיף 90.

אם אנחנו נעסוק בצורה רצינית ובשקדנות בספר הזוהר, אז ודאי שנצא מהגלות ברחמים. ואם לא, אז יקרה כמו שכתוב: "אני אעמיד עליכם מלך כהמן ובעל כרחכם הוא יחזיר אתכם למוטב". כלומר יש לנו אפשרות לצאת מהגלות בדרך טובה, ב"דרך תורה", על ידי המאור המחזיר למוטב, שבמיוחד מיועד לתיקון היצר הרע. אם אנחנו נדע איך לעסוק נכון בספר הזוהר, אז נזמין אלינו את המאור המחזיר למוטב ונצא מהגלות, כלומר משנאת חינם ומההרגשה הזמנית של הקיום האומלל בעולם הזה. הכול ישתנה בהתאם לחיבור בינינו.

אנחנו יכולים לעשות את אותו השינוי על ידי דרך של ייסורים, שזאת באמת דרך מאוד קשה וארוכה. אבל על ידי האור שאנחנו מזמינים, אנחנו מתקדמים בדרך מאוד קצרה, קלה ונעימה.

מתוך כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1, 05.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הספר החשוב ביותר עבור האנושות
לא סתם ספר
סולם לפסגה מלאה כל טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest