דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ספר הזוהר והדור החדש

ספר הזוהר והדור החדש

שאלה: במסגרת ההפצה הרחבה, אנחנו עוסקים בעיקר בשיטה האינטגרלית. אבל יחד עם זאת, אנחנו אימצנו גרסה של ספר הזוהר עם פירוש של בעל הסולם. מה תפקידו של ספר הזוהר אצל הקהל הרחב?

תשובתי: אני מניח שיגיע הזמן, ויחד עימו יגיע השכל וההבנה, שעל ידם אחרי הרצאות המבוא והאירועים שאנחנו מארגנים בנושא החינוך האינטגרלי, אנחנו נוכל להביא את האנשים למקור, לחכמת הקבלה. כי רק משם אנחנו שואבים את הידע, את ההבנה, את הכוח, האמת והמטרה.

בכל מקרה, אנחנו נצטרך לעשות זאת, אנחנו חייבים לגלות לאנשים את המדע, החכמה, ההיגיון ואת הבסיס הרעיוני. מאיפה, כיצד, ומדוע נובעת השיטה שלנו? עלינו להסביר מבחינה מדעית את פעולת כוחות הטבע, להסביר שהבורא הוא תכונה ולא אמונה ברוח כלשהי.

כך בהדרגה אנחנו נחנך את הדור, נלמד פסיכולוגיה קבוצתית פנימית, נקדם אותו דרך הלימוד, נספר על הכוחות הפועלים בנו, על התועלת שאפשר להפיק מהחיבור. וכך אנחנו נעשה היכרות לאנשים עם חכמת הקבלה.

כל מאמרי החברה של הרב"ש מסבירים כיצד להתחבר נכון כדי לגלות בינינו הרגשה חדשה כלשהי שאפשר לכנותה בשם "הבורא". אותו הדבר כותב בעל הסולם במאמריו. כיצד אנחנו מחדירים את תפיסת המציאות שלנו לתוך ההכרה, לתוך המסגרת, שאפשר לשלוט בה ולהבין אותה דרך המסננים של הקליטה שלנו? כל זה חומר מדעי, מאוד אמפירי.

לא במקרה בעל הסולם זלזל בפילוסופיה, בכל מה שהתבסס על מדעי הרוח. כך גם אנחנו רוצים לפעול בצורה רציונלית וגם להביא את כל העולם לגישה כזאת. קודם כל, עלינו להכיר אותה בצורה הנכונה. אבל, בעצם, המטרה היא דווקא להפוך אותה לנחלת הכלל.

וכאן מסתבר, שעל ידי גישה רציונלית אתה כל פעם עולה למצב בלתי ידוע. דווקא זאת ההתפתחות הנכונה, בכל שלב אנחנו פורצים מתוך הגבולות הקודמים שלנו. אנחנו בעצמנו לא מסוגלים לעשות זאת, אבל יש מדרגה יותר גבוהה שמשם אנחנו מושכים את הכוח שמפתח אותנו ומושך אותנו אליו.

זאת עובדה מדעית. לפי הנתונים המדעיים כך נעשית ההתפתחות בטבע בעולמנו.

וכדי להסביר זאת לאנשים, אנחנו זקוקים לספר הזוהר, אפילו פשוט לקרוא בו בתוך מעגל יחד עם הלימוד הרציונלי המדעי של חוקי ההתפתחות, הדתות, האמונות, חומר הבריאה, תפיסת המציאות, וכולי. הרי תגובתנו על הלימוד המשותף תהיה נכונה ויעילה אם היא תהיה הכנה לקריאה מתוך ספר הזוהר, וברמה יותר נמוכה, מתוך "תלמוד עשר הספירות".

בתוך ספר הזוהר נמצאת העוצמה הדרושה לנו, היא כל כך חזקה שצריכים לקבל אותה ב"מנות קטנות". ואז אנחנו בעצמנו נתחיל לגלות על מה מספר הספר הזה.

הרי אנחנו חיים בדור שמסוגל לגלות את מה שלא גילו המקובלים, החל מרבי שמעון ועד בעל הסולם. זה נמנע מהם בגלל תקופת הגלות שהיו חייבים לעבור. אבל אנחנו, נכון להיום, כפי שכותב בעל הסולם, נמצאים על סף הגאולה, לראשונה מוכנים לנצל את הפוטנציאל של ספר הזוהר.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה", 24.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללמד את החוק העיקרי של המציאות
כולם צריכים את חכמת הקבלה
להעביר להמונים את החומרים של המורים שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest