דף הבית / חינוך, ילדים / סעודה: רגע של הרהורים פנימיים

סעודה: רגע של הרהורים פנימיים

שאלה: נניח, שאנחנו מאחדים אנשים במרכז בריאותי בהתאם לשיטה האינטגרלית. אנחנו עורכים סדנאות, משחקי חיבור וסעודה משותפת. איך צריך להתכוונן אליה?

תשובתי: סעודה, זהו רגע של הרהור פנימי רציני, שבו האדם חושב על: בשביל מה, למה, עם מי הוא מחובר תוך כדי הסעודה, איך הוא ממלא עכשיו את עצמו פיזית, פיזיולוגית, רוחנית.

מערכת העיכול שלנו מורכבת מחלקים מסוימים. מדוע יש לנו דווקא 32 שיניים? זה נובע מ- 32 מקורות של חכמה. מדוע בזמן לעיסת המזון אנחנו טוחנים אותו על ידי השיניים ואחר כך בולעים?

זה מסקרן, כיצד בנוי הגרון שלנו, כי הכול הרי מרוכז בתוכו. לאף בהמה אין סדר כזה.

מדוע האדם נקרא "מדבר", ולא סתם "ההולך זקוף"? היען גם כן הולכת על שתיים, אבל לא נקראת "מדבר".

העניין הוא, שבמערכת העיכול שלנו קיימת השלמה מעניינת מאוד, שהודות לה אנחנו נבדלים מעולם החי. במערכת העיכול עצמה, שהיא בהמית במהותה, קיימת תוספת מעניינת: גרון, נימי קול, שמנוהלים על ידי המוח, שהוא החלק העליון ביותר שלו.

כל מה שאני אומר, נובע דווקא מכאן, ומנוהל באופן הכרתי ולא באופן אינסטינקטיבי! מה גם, זה כל כך מקוצר (מהמילה קֶצר) ועל ידי קשרים כל כך ענקיים: איזו אנרגיה אני מפריש, מתי אני מדבר, מה נמצא בצלילים שאני מוציא. יחד עם זה אני מנהל מתוך הגרון חמישה סוגים של צלילים: גרוניים, לשוניים, שפתניים, שיניים, וחיך. אחר כך אני מפעיל מסביב לגרון את הריאות, שגם כן מורכבים מחמישה חלקים, וכולי.

כלומר זו לא סתם מערכת עיכול, אלא היא מקושרת עם החלק הכי מרכזי וחשוב של האדם (ולכן הוא נקרא "מדבר"), ואת החלק הזה אנחנו מנתקים בצורה הכרתית בזמן האכילה. אבל מופעלים חלקים אחרים שלה חוץ מהחלק הזה.

תפקיד גדול בכל תהליך האכילה ממלא חוש הריח. אנחנו חייבים להוסיף ניחוחות, כדי להקנות לאוכל ניחוח וטעם.

בכל חלק של האוכל או לאוכל הכללי, בהתאם לאופי שלו, אנחנו צריכים להוסיף ריח מסוים. לכן ניחוחות, בדיוק כמו התבלינים, הם החלק העיקרי של האוכל. אנחנו לא יכולים להסתדר ללא מלח, פלפל, ללא הרכבת תכונות של טעמים. אפשר כמובן, לקחת כמה סוגי עלים חסרי טעם ולאכול אותם. וודאי, שבזה אנחנו נקבל ויטמינים, אבל חוץ מהם אנחנו צריכים לקבל כאילו תכונות של טעמים וריחות, שהם ישפיעו עלינו. זה הכרחי.

חוץ מחוש הריח, על מערכת העיכול משפיעה גם פעולת השמיעה, מוזיקה מסוימת שנכנסת לסנכרון עם כל מערכת העיכול ומשלימה אותה ברמה אחרת. באופן כזה, המילוי של חמשת החושים מהווה סעודה.

במילים אחרות, אכילת מזון, סעודה, זה נקרא "מילוי" של האדם דרך כל מיני ערוצים אפשריים.

מתוך שיחה מס' 3 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
זעם בולם את עיכול המזון
בשביל מה ירדנו מהעצים?
על אוכל טעים ובריא…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest