דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / סיפור פורים הוא הרבה יותר מתסריט בדיוני

סיפור פורים הוא הרבה יותר מתסריט בדיוני

סיפור המגילה הוא תרחיש ממשי אשר מתקיים כאן ועכשיו לנגד עינינו. לפי חכמת הקבלה, אם נכיר את הרובד הפנימי של הסיפור נוכל להבין את סיבת האנטישמיות המחריפה…

סיפור המגילה הוא תרחיש ממשי אשר מתקיים כאן ועכשיו לנגד עינינו. לפי חכמת הקבלה, אם נכיר את הרובד הפנימי של הסיפור נוכל להבין את סיבת האנטישמיות המחריפה בכל רחבי העולם ואת הדרך לעצור אותה ולממש את ייעודו האמיתי של העם היהודי

נסו זווית הסתכלות אחרת: סיפור מגילת אסתר מתאר מאבק בין שני רצונות שקיימים בתוך האדם כפרט, ובעם ישראל ככלל. המן מסמל את הרצון להסתפק בדרגת קיום חיצונית של החיים, ואילו מרדכי מייצג את הרצון הפנימי לחיבור ולאהבה ואת הצורך להעלות את חשיבותו של הרצון הפנימי מעל לרצונות האחרים שקיימים באנושות.

צו ההשמדה שמבקש המן להוציא, הוא צו השמדה לאותו רצון פנימי העומד ביסוד העם – להגיע לחיבור ולערבות הדדית – רצון שנמצא מאז ומתמיד בבסיס הקיום של העם היהודי.

על פי חכמת הקבלה, האויבים המתגלים בימים אלה ברחבי העולם הם העתקה חיצונית של הכוחות המתוארים במגילה. כל עוד נמשיך להתעלם מן המסרים שנשלחים אלינו באמצעות אויבינו, לא יועילו לנו כל הטילים והפצצות שבעולם, כי השינוי מתחיל מבפנים.

נס פורים

סיפור המגילה מספק לנו גם את הפתרון היחיד להפסקת האיום: איחוד העם היהודי. זכות הקיום של עם ישראל נגזרת מייעודו הרוחני להוות דוגמה לכלל האנושות לאומה מאוחדת ומלוכדת.

ככל שנקדים לאחד בין כל חלקי העם בארץ ובין אחינו הפזורים ברחבי העולם, נממש את תפקידנו ונפחית את מידת השנאה והאנטישמיות האכזרית. כדי לעשות זאת עלינו לקחת את המושכות בידינו, ללמוד את חכמת הקבלה, ליישם אותה קודם כול על עצמנו, ואחר כך להעביר אותה לכל אומות העולם.

חג שמח!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest