דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. הגלות האחרונה

סיפורים קצרים. הגלות האחרונה

לאחר שהעָם היהודי נכנס לארץ ישראל, כלומר, השיג כזה מצב של חיבור שבו הוא החל לעבוד בינו לבין עצמו על יצירת אהבה, טוב, והיכללות מלאה זה בזה, אז הופיעו אצלו מנהיגים חדשים, דוד המלך והנביאים, שהיו קיימים בכל דור ודור.

אלה היו מקובלים גדולים שהמשיכו את הדרך של אברהם, בכך שעבדו על איחוד העָם, עזרו לו להתאחד ועסקו בחינוך הדור שהלך וגדל.

יחד עם זה, האגו בהם גדל בהדרגה, בזה שעורר דחייה בין האנשים ולא ניתן היה לעצור את התהליך הזה.

זה היה הכרחי גם מבחינה היסטורית וגם מבחינה דיאלקטית, מפני שעָם ישראל היה צריך להראות דוגמה לכל העולם כיצד לחיות בצורה נכונה.

לכן, לאחר שהם הגיעו לארץ ישראל הם החלו להיפרד כדי להיכנס למצב של "גלות", להתקיים זמן מסוים בין עמֵי העולם, לתת להם ניצנים של המצב הרוחני בצורה של דתות, מדע, תרבות וכן הלאה, ולאחר סיום פרק זמן מסוים להתחיל להעלות את העמים האלה.

הירידה מדרגת "ארץ ישראל" עד למצב שבו העָם לגמרי הביא את עצמו לשנאת חינם בזמנו של רבי עקיבא, נמשכה 800 שנה.

רבי עקיבא, מורה רוחני ענק, שקרא לכולם לפעול למען האהבה וקשר ביניהם, שאל: "למה אנחנו לא מקיימים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך"?! הרי זהו הכלל העיקרי של התורה!". אבל אף אחד כבר לא שמע אותו.

האנשים עד כדי כך היו חדורי שנאת חינם, שהוגלו מארץ ישראל. לא נשאר ביניהם שום קשר, כי התכונה שהדביקה אותם נעלמה, וכאשר הם התפזרו ביניהם הם התפזרו על פני כל כדור הארץ.

כל עָם ישראל נפל לדרגת אומות העולם, בזה ששכח לחלוטין על כך שפעם הוא היה בהשגת ובהרגשת העולם העליון. במצב כזה אנחנו קיימים עד היום.

אבל בזה אנחנו קיימנו חלק מסוים מתוכנית הבריאה: העברנו לאומות העולם דתות, תרבות, פילוסופיה, מדעים, ועוד. פילוסופים מימי הביניים כתבו, שכל זה יצא מחכמת הקבלה, מהתורה האמיתית שלנו.

לרבי עקיבא היה תלמיד גדול, רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י), שקיבל מהמורה שלו את השיטה הרוחנית, ביטא וניסח אותה בספר הזוהר. הספר הזה הוא מיוחד. במשך אלפיים שנה הוא הועבר מדור לדור.

במאה ה- 16 לספירה הופיע מקובל נוסף גדול – האר"י. הוא עיצב את השיטה הקבלית בצורה הנוחה והמובנת לנו.

ובתחילת המאה ה- 20, מקובל בולט אחר, בעל הסולם (הרב יהודה אשלג), העביר את ספר הזוהר ואת חכמת הקבלה של האר"י לדור העכשווי לשפה המובנת לנו. הוא יצר קבלה מדעית ומעשית, שבעזרתה אפשר להבין את העולם שבו אנחנו קיימים וכיצד צריך לפעול כדי להביא את כל הבריאה לגמר התיקון השלם, כלומר, לבצע את המשימה שלה.

אנחנו חיים בזמן כזה, כאשר חייבים לממש את השיטה הקבלית. כרגע אנחנו עוברים את אותה שבירה היסטורית שבה מתגלה לנו המצב האגואיסטי הנורא של העולם, שבו האנושות לא יודעת לאן ללכת ומה לעשות עם עצמה. זה יכול להביא אותנו למהפכות, למלחמה, להשמדה עצמית, לכל דבר שרק אפשר. אבל בידיים שלנו ישנה שיטה שיכולה להציל את העולם.

זוהי שיטה של איחוד וחיבור, יצירת אהבה הדדית, הבאת העולם להרמוניה ולגילוי של הכוח העליון, לעלייה פנימית של האנושות מדרגת העולם שלנו עד לדרגת הקיום הנצחי והשלם. אפשר להשיג את זה כאן ועכשיו.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 22.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. עלייה להר סיני
סיפורים קצרים. חציית "גבול מצרים"
סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יוסף"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest