דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. האם היה מבול?

סיפורים קצרים. האם היה מבול?

כל מה שהתורה כותבת עליו התרחש בדרגה הרוחנית, אבל הדמויות שלה היו קיימות במציאות, היו מקובלים. לכן התורה מדברת רק על כניסתו של האדם לעולם הרוחני ולא מתארת תופעות ואירועים של החיים הגשמיים, אלא את הדרך הפנימית של האדם לקראת השגת הבורא.

באופן כזה, אדם, ואחר כך נח, היו אנשים ריאליים, שחיו פעם על פני האדמה ולימדו בבתי הספר הקבליים שלהם אנשים, שקראו להם "בנים" שלהם או צאצאיהם.

מאחר והאירועים שמתוארים בתורה התרחשו בדרגה רוחנית, אי אפשר לומר שהם כולם התרחשו בחיים הגשמיים.

לדוגמה, האם באמת היה מבול? ודאי, שבמשך הרבה אלפי שנים של התפתחות האנושות היו כל מיני אסונות טבע. אבל בסיפור על המבול מדובר על שתי תכונות של כוחות איתנים של המים, על תכונה טובה של השפעה שהמים מסמלים אותה (צד ימין), ועל הכוח הרע של המים, שמטביע, משמיד, גורם לצונאמי וכדומה (צד שמאל).

דווקא על זה, ולא על אסון טבע גלובלי שבעולם שלנו, מסופר בסיפור על נח.

התורה מדברת על איך שהאדם הבין באיזה אופן הוא צריך להתעלות מעל לתכונת הדין, כוח שקיים במים, ועל ידי איזה יחס כלפי הכוח הזה הוא יכול לממש בצורה נכונה את עצמו בתוכו: ליצור תיבה, סביבה נכונה סגורה, שבה התכונות של המים יהיו טובות עבורו, ולא אכזריות וקטלניות.

במדרגה הנוכחית של ידיעת מערכת ההנהגה נח עשה תגלית עצומה, שהבהירה לדורות הבאים של מקובלים איך אפשר להעביר את כוחות הטבע הגסים, הנוראיים והמאיימים ביותר, לטובים ומועילים.

כי לפני נח אנשים היו חסרי אונים מול הטבע, כמו ילדים קטנים. והשיטה שלו מאפשרת לאלף את הכוח המאיים של הטבע. לכן דרגת נח הייתה הכרחית בדרכה של האנושות לקראת השגה ולשליטה של כל מערכת ההנהגה.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. מאדם עד נח
מבול מים, בעבודה
אם הייתי נפגש אם "אדם"…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest