דף הבית / כלכלה / כסף / סין עומדת בפני משבר

סין עומדת בפני משבר

דעתו של הכלכלן הסיני לאן סיאן פין: "המדינה שלנו היא המקום היחיד בעולם שבו שוק ההון נמצא בירידה מתמדת, ואילו השווקים האחרים, למשל שוק הנדל"ן, המכוניות והעתיקות ממשיכים לעלות בקצב גבוה. הדבר משקף בצורה ברורה את החולי הרציני של כלכלת המדינה.

המשרד הממשלתי לסטטיסטיקה הודיע שאחוז הצמיחה הכלכלית הוא 9.1%, ואילו הפיחות הגיע ל-6.2%. למעשה, כבר אין שום צמיחה, בשעה שהפיחות הגיע לפחות ל-16%. נכון להיום, כל המדיניות של הממשלה נועדה להציע כל אמצעי להצלת הכלכלה שסובלת מחום גבוה.

דווקא כלכלת סין היא הכלכלה הראשונה בעולם שתיכנס לקיפאון. החל מיולי, מדד הפעילות העסקית של סין החל לרדת בצורה דרסטית, בשעה שבארה"ב הוא מעל 50%. מומחים רבים מייעצים תמיד כיצד לנהוג כדי להציל את המצב, אך הפקידים שלנו שיכורים מכוח, ואינם מסוגלים לשמוע לאף אחד מלבד לעצמם.

על פי הסטטיסטיקה, המכרות שלנו, תחנות הכוח שלנו ותעשיות אחרות שקועות בחובות כבדים. מצב זה נוצר כתוצאה מהמשבר בתעשייה. אין מחיר מוגדר לתעשייה שלנו, לכריית אוצרות האדמה ולחקלאות. כל הרווחים מהם נלקחים.

סין סובלת ממשבר של עודף היצע, ואם אי פעם האמריקאים לא ירצו לקנות את התוצרת שלנו, יהיה אצלנו פיצוץ אמיתי של עודף בהיצע. הצריכה הפנימית שלנו היא בסך הכול 30%. אנחנו לחלוטין לא מסוגלים לשווק את הסחורה הזאת בתוך המדינה. אפילו קשה לי לתאר לעצמי מה עלול לקרות כאשר החברות הגדולות יתחילו להיסגר בזו אחר זו.

אנחנו כל הזמן עוקבים בדריכות אחר מאמצי הממשל האמריקאי להציל את השוק. אם ארה"ב תקרוס לפתע, לא נוכל סתם כך לצפות מהצד ולצחקק על האמריקאים "הטיפשים". אנחנו ניאלץ לשלם על כך הרבה יותר ביוקר מהם.

נכון לעכשיו כל הבעיות הפיננסיות רק יחמירו, בצורה של עלייה בחובות, ולמוצרים שלנו בהחלט כבר לא יהיה ביקוש כמו קודם. ולכן אני אומר שסין לא תתחמק מהצרה".

ידיעות קודמות בנושא:
שיעור האבטלה בספרד – יותר מ-21%
המגפה השחורה של המאה ה-21
האמריקאים סוגרים חשבונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest