דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סילוק התכונות הלא מתוקנות

סילוק התכונות הלא מתוקנות

"ויקרא משה אל מישאל ואל אלצפן בני עזיאל דד אהרן ויאמר אלהם קרבו שאו את אחיכם מאת פני הקדש אל מחוץ למחנה: וישאם בכתנתם אל מחוץ למחנה כאשר דבר משה." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "שמיני", פרק י', פסוקים ד' – ה').

"למישאל ואלצפן לא הייתה זכות להיכנס לקודש הקודשים. לכן כדי להוציא את הגופות המתות של נדב ואביהוא, הם השתמשו במוטות ברזל." (מ. ויסמן, "מדרש מספר", פרשת "שמיני").

אם אני נמצא באיזו מדרגה, אני לא יכול לעלות למדרגה הבאה או לרדת למטה (לבצע עלייה או ירידה רוחנית), לפני שאני אבצע איזה שהן פעולות.

נדב ואביהו מצאו את עצמם בקודש הקודשים בדרגת דבקות הנשמה עם הבורא, בדרגת השפעה (קודש, קדוש, מסמל תכונת השפעה). כדי לעלות לשם הם היו צריכים להשתמש באגו הגדול שלהם ולקדש אותו, להעביר מקבלה להשפעה. וכאשר הם מצאו את עצמם בקודש הקודשים וניסו לבצע את הפעולה הזאת, אז לא הצליחו לעשות את זה. לכן במקום אש של קדושה (התגלות "אור חכמה" בעל מנת להשפיע), יצא להיפך.

לכן שני הכלים, שתי התכונות (נדב ואביהו) נפלו, כלומר נשארו באותה המדרגה בדרגת מתים. בכל רצון יש דרגות דומם, צומח, חי ואדם. במקרה הזה, שתי התכונות נפלו מדרגת "אדם" לדרגת דומם, ועכשיו צריך לתקן אותן.

מה הכוונה "שאו את אחיכם מאת פני הקדש אל מחוץ למחנה"? מחנה, נקרא, איחוד הדרגתי של הנשמות. שתי התכונות, נדב ואביהו, נפלו לכזאת דרגה, כאשר הם לא מחוברים לשום דבר, לכן הם נקראים "מתים". חייבים להתחיל מחדש לתקנם מתוך המצב שלהם. לכן מוציאים אותם משם.

אבל זו לא דוגמה ראשונה, כאשר איזה שהן תכונות מסלקים מדָרגה מסוימת. לדוגמה, את הכוהן הגדול שמת היו מוציאים ביום הכיפורים מתוך קודש הקודשים, כאשר היו מראש קושרים חבל לרגל שלו. כי היה ידוע בוודאות שהמחשבות שלו לא יהיו טהורות, אבל הוא לא יכול היה לעצור את עצמו, עד כדי כך רצה לראות את התגלות הבורא, והלך על זה.

ביום הכיפורים הוא היה נכנס לקודש הקודשים, כלומר היה עולה לכזאת דרגה גבוהה, שאחר כך את הגוף המת שלו היה צריך להוציא משם על ידי החבל שקשור לרגלו. ואילו את נדב ואביהו הוציאו על ידי מוטות ברזל.

ברזל, נחושת, כסף וזהב, זה ארבעה סוגי חומרים של העולם שלנו התואמים לאירועים רוחניים. להתאמה הזאת מוקדשת מסכת שלמה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 22.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הלבוש של הכוהן הגדול
ההכנה של כלי רוחני
עבודה עקרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest