דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיכוי לעליה מעל עצמך

סיכוי לעליה מעל עצמך

שאלה: האם כשמקובל קורא את ה"פתיחה לחכמת הקבלה" ולומד על ״צמצום״, ״מסכים״, ״עלייה דרך כל העולמות״, הוא קודם מרגיש את המדרגה הגבוהה הזאת ואחר כך עולה אליה, כיצד זה קורה?

תשובתי: זה קורה לפי מידת גילוי הכוחות האלטרואיסטיים בתוכו, על האדם להרגיש שהוא מתעלה מעל עצמו. למשל אם האדם עצבני, רע לו, הוא ל מסכים עם הבורא ולא מרוצה מכלום, יכול להיות שמבחינה חיצונית הוא מתנהג באופן נורמלי אך פנימית הכול גועש ומצטבר, זהו מצב טוב מאוד. ואם למרות הרגשת אי שביעות הרצון והדחייה מהכול, הוא מבקש מהבורא שיאפשר לו להיות למעלה מזה, אז הבורא נותן לו סיכוי. עם זאת, אי שביעות רצונו לא נעלמת לשום מקום, אך הוא עולה מעליה ומתחיל לעבוד עמה. זה לא שהוא מתגבר על האגו שלו, אלא על ידי עלייה מעליו הוא נכנס לתחום של השפעה ואהבה ושם מופיעה אצלו הבנה על מה מדובר ב"פתיחה לחכמת הקבלה", מה מתרחש בתחום של חכמת הקבלה, מה מתרחש בעולם הרוחני, הרי כך הוא נבנה, בניגוד לאגו שלו, מעליו, ואת זה עליו להשיג, להרגיש ולבקש.

דווקא כשאנחנו נמצאים במצבים רעים, אסור לנו לפספס אותם ועלינו להשתדל שהקבוצה תעזור, תעלה, תוציא אותנו. אין תועלת בלהישאר בהם זמן רב, לאכול את עצמך ולהיזכר בכל הרע, ליהפך, כאשר האדם מתעלה מעל למצבים האלה יחד עם אחרים (הם מעלים אותו והוא מעלה אותם), אז מופיע רגש של שותפות ובתוכו מופיעה תכונת ההשפעה, בניגוד למה שהאדם הרגיש ועל פני כל מה שהרגיש קודם לכן בצורה רעה בתוך האגו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.4.2019

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest