דף הבית / המשבר ופתרונו / סיכוי אחרון לציביליזציה מודרנית

סיכוי אחרון לציביליזציה מודרנית

שאלה: המקובלים חוזים מלחמות עולם שלישית ורביעית, מכאן מובן כי האנושות עדיין מתקדמת בדרך של ייסורים. האם זו הסיבה לכך שדורנו נקרא "הדור האחרון"? האם זה המוצא האחרון של בני האדם?

תשובתי: הדור האחרון, הכוונה לאנשים שחיים החל מסוף המאה ה- 19 ועד לתקופה שבה האנושות תתקן את עצמה, כלומר עד שנתאסף כולנו יחד למערכת אחת יחידה ונבנה בינינו קשר פנימי משותף. במידה שנרכוש  את הקשר הזה, נתחיל להרגיש שאנו קיימים בממד אחר לגמרי, במצב אחר לגמרי, מעבר למסגרות העולם הזה.

במצבנו הנוכחי, תפיסת המציאות שלנו היא מאוד אישית, כל אחד תופס את המציאות מתוך האגו שלו, מתוך הרצון לקבל תענוג ולמלא את עצמו, זו מהות הטבע שלנו. אך כאשר אנחנו מתחילים להתחבר יחד, מתחילים לפעול חוקים אחרים, חוקים של מיתוג בינינו. הם מובילים אותנו לרכישת תכונה אחרת לחלוטין של תפיסת המציאות שאותה אנו מתחילים להרגיש לא דרך עצמנו אלא דרך אחרים. כאשר אנחנו מתחברים בינינו, אנחנו רוכשים מערכת של תפיסה קולקטיבית. היום אנשים לא מסוגלים להשיג, להרגיש ולתאר תפיסה זו. אפשר להשיגה רק על ידי לימוד חכמת הקבלה, ואז באמצעות לימוד החומר והעבודה המעשית בקבוצה, האור העליון משפיע בהדרגה. אדם שמתחיל להתחבר עם אחרים, מקבל בהכרח את האור, כלומר את המידע העליון, ואז מופיעה אצלו הרגשת הבריאה כולה דרך החיבור למערכת כוללת, דרך הרגשה כוללת. זה נקרא גילוי של העולם העליון, בכך עוסקת חכמת הקבלה.

כשהאדם מתחיל לתפוס את כל העולם דרך הרגשה קולקטיבית הוא פועל אחרת לגמרי. הוא מבין שכולם קשורים הדדית, ושצריך לפעול דווקא לטובת המצב המשותף ולתועלת כלל המערכת. הוא מתחיל להרגיש את הכוח העליון שמנהל הכול ולכוח הזה הוא קורא "בורא" מפני שהוא מתחיל לראות שדווקא זה הכוח שבורא, שמאחד, שמחבר את כולם, שמנהל וקובע את כל ההווה והעתיד שלנו. אנחנו חייבים באופן מודע ומרצוננו להגיע לקשר הדדי שיאפשר לנו לגלות את הכוח העליון, אחרת נביא על עצמנו ייסורים נוראיים. במצב כזה, כפי שכותב בעל הסולם, אם לא אחרי מלחמת עולם שלישית, אז אחרי מלחמת עולם רביעית, האנושות תגיע למצב שבו היא תיאלץ להתחבר יחד כדי לגלות בקשר המשותף הזה את הכוח העליון ולהתקיים בהתאם לחוקי הפעולה שלו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.7.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest