דף הבית / המשבר ופתרונו / סופה של הכלכלה הישנה

סופה של הכלכלה הישנה

שאלה: תוצאות של הרפורמות העכשוויות מתבררות כמאכזבות. אבל למה אנשים לא מאבדים אופטימיות? כל פעם הם מקווים שהרפורמה הבאה תשנה את חייהם לטובה?

תשובתי: הבעיה היא שאנשים לא רוצים להשתנות. הסיבה העיקרית והמפתח לפתרון מסתתר בדילמה הבאה:

–        או לשנות את העולם

–        או להשתנות בעצמך, להביא את עצמך להתאמה.

עד עכשיו הלכנו רק בעקבות מערכת אחת של יחסים הדדיים אגואיסטיים. היא מעלה את אלה שהם יותר מוצלחים, חזקים, מי שהשיג רווח גדול יותר, ולהיפך, מורידה את הנדכאים. אבל דבר כזה לא יכול להיות, אם בוחנים לפחות את העם היהודי הקטן, שחי בישראל, כמשפחה אחת. הטבע עצמו מציג לנו דרישות אחרות. וזה אומר, שחייבים לחשוב על שינויים, על איך להתאים את המערכת האגואיסטית של החברה הישראלית למציאות החדשה.

הכול תלוי בחינוך: צריך ללמד את האנשים ולהוביל אותם באופן שיטתי לאחדות, דווקא בדרך של רפורמות סוציאליות. כבר כולם מסכימים עם זה, מאחר ו"נתקלנו בקיר", ושום דבר אחר חוץ משינויים בחברה, לא יעזור לנו.

שאלה: האם זה אומר שדרושים לנו איזה שהם חידושים קיצוניים?

תשובתי: בכלל לא. צריך רק להוסיף לחיים שלנו מגמה של נטייה סוציאלית, להקנות ליחסים חברתיים חשיבות עליונה, שדורשת עבודה שיטתית.

שאלה: איך אנשים יגיעו להבנה הזאת? כי אפילו האכזבות לאחר הרפורמות הלא מוצלחות, לא גורמות להם לחשוב על הצורך בשינויים סוציאליים. משחקי כוח נמשכים כאילו שלא היה כלום.

תשובתי: אנשים לא רואים את המערכת שבה הם חיים. במקום פתרונות גלובליים, אדם מעדיף תוספת "מוחשית" להכנסה החודשית שלו. אבל תוספת ריאלית להמונים לא הייתה ולא תהיה. אפילו אם האמריקאים היו הופכים לנדיבים והיו מקצים לישראל עוד עשרה מיליארד דולר בשנה, שום דבר טוב לא היה יוצא מזה.

ובכל זאת, האדם כל פעם מתוך הרגל, מסתלק מפרויקטים שלא התממשו ועובר לפרויקטים הבאים. הימים חולפים, כל בוקר אנחנו קמים עם תקוות חדשות, דורות מחלפים והמאבק על הכסף והשלטון נמשך… הסוף לשגרה הזאת יבוא, כשנתחיל באמת להילחם זה עם זה. בהיסטוריה שלנו כבר קרו מקרים כאלה, מלחמות אחים הם יותר גרועות מאשר העימותים הנוכחיים עם השכנים באזור.

בעידן הנוכחי אין בכוחם של האנשים להכיר ולהבין את ההתפתחויות החדשות, מפני שאותו החדש שאנחנו צריכים לתת להם עכשיו, אינו טמון בטבע האנושי. באופן חלקי הם מנחשים שיחסים "משפחתיים" טובים בחברה יכולים לשפר את החיים. אבל חסרות להם גישות ריאליות להשיג זאת. ולכן חייבים לעצב מערכות חינוכיות חדשות, לפתוח קורסים, ליצור מסגרות לימודיות, שיסבירו לאדם לאט לאט מה זה איחוד אמיתי.

הנה כבר מיליוני שנים מניע רק הכוח האגואיסטי השלילי והיחיד את כל האבולוציה: מצליח מי שהשרירים שלו יותר חזקים, או על ידי שכל ורגש. ואילו עכשיו צריך לשלוף החוצה ולהעמיד כנגד זה את הכוח האחר, שעליו מבוסס האיחוד האמיתי. הכוח הזה מסתתר בטבע עצמו, אבל הוא באמת מסתתר, ניסתר מאיתנו. הוא מוסתר, ולכן חכמת הקבלה שמסבירה כיצד לעבוד איתו, גם כן נקראת "חכמת הנסתר".

מדובר על הכוח החיובי של האיחוד, על "פלוס" שיאזן את ה"מינוס". ולשלוף את החיוביות הזאת אנחנו יכולים בעזרת איחוד מיוחד לפי טכנולוגיה שמתוארת בחכמת הקבלה. הגיע הזמן לעשות זאת ולהתחיל להסדיר את הקשרים הטובים בינינו. לא צריך לסלק את השליליות של האגו, אלא צריך רק לאזן אותו. ואז, על ידי איזון של שני הכוחות, נחיה ביניהם כך שנשתמש נכון בשני ה"קטבים".

ובכן, אם עד עכשיו כל התוכניות וההשקפות התיאורתיות שלנו, כל מה שעשינו בפוליטיקה ובכלכלה, התבסס רק על כוח אחד, אז עכשיו אנחנו צריכים להפעיל את הכוח השני. וזה יאפשר לנו להבין, איך בשילוב הנכון שלהם נוכל לעצב חברה חדשה. שום מלחמות ומהפכות, להיפך, מעבר חלק ממצב של "קו אחד", "בעל רגל אחת" להתקדמות נורמלית "בשתי הרגליים". כל זה מתואר בחכמת הקבלה, ולכן היא מתגלה בימינו. כי נוצר כזה מצב שהיום אנחנו באמת זקוקים לה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון", 6.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest