דף הבית / סוף "מגדל בבל"

סוף "מגדל בבל"

שאלה: חידושים מודרניים ומחקרים, מדברים על כך שמסתיימת תקופת "מגדל בבל", כלומר של חוסר הבנת השפות. עוד מעט יומצאו אוזניות שיתרגמו את כל השפות ואנחנו נתקשר בנקל. מה תיתן כזו תקשורת?

תשובתי: תקשורת כזו תאפשר לנו להרגיש את כל העולם כאחד גלובלי שלם, ללא גבולות, לא במובן המלא של המילה אבל לפחות חלקית. כי בכל זאת, שפה היא  מגבלה גדולה מאוד בתקשורת בין בני אדם.

שאלה: מתי למעשה תסתיים השבירה הבבלית?

תשובתי: כאשר בני אדם ירגישו שהם חייבים לעלות לדרגה הבאה של הכרה עצמית.

שאלה: יש שם שפות או לא?

תשובתי: שם כבר אין שפות. תתאר לעצמך שמעלינו תלויה חללית ענקית שמקיפה את כל כדור הארץ ומסתירה לנו את השמש. איך נתנהג במצב כזה? האם נריב, נתווכח בפרלמנטים, נחשוב על מי עובר לאן? האם נתחיל לחשוב מי רוקם מזימות נגד מי כאן על פני האדמה, כאשר מעלינו תלויה מכונה ענקית שחורה, שמסתירה מאיתנו את השמש ואנחנו נמצאים בחושך מוחלט בכל הקשור למה שמתרחש איתנו? אפשר להבין כיצד זה יכול לאחד בני אדם… אף אחד לא ירקום מזימות נגד אף אחד. מה אכפת לי מהאחר? הרי אני רואה שזה הסוף.

שאלה: ואז השפות תיעלמנה?

תשובתי: ייעלם הכול. אנחנו נתחיל לחפש מוצא מהמצב ו"החייזרים" יצהירו: " נדבר איתכם, רק כאשר תהפכו כולכם להיות אחד יחיד שלם. תתאחדו, אנחנו נמתין. בינתיים נהיה תלויים מעליכם". נמתין, אבל כמה זמן? "יכול להיות עוד 500 שנה, לא משנה. אנחנו מעליכם. וכל שנה שתעבור בחוסר איחוד ביניכם, אנחנו נתקרב יותר ויותר, נסדר לכם כאלה מצבים ש"יצליפו בכם מאחור". כך נעזור לכם".

שאלה: התסריט הזה יתרחש  בייסורים, אבל מה זה באמת העדר שפות, בלי שום חלוקה לשפות?

תשובתי:  אנחנו יכולים להשתמש בצורה טובה בקרבה יותר זה לזה, כלומר באמת להתאחד בכזאת צורה, שכולם יהיו כמו אחים במשפחה אחת, בלי שפות ובלי מרחקים. במצב כזה יכולה להיות מוסדרת תקשורת שמוחקת את כל ההבדלים. רק שאינני חושב, שלשם כך צריך להכניס אוזניות לאוזניים, אנחנו נרגיש זה את זה, אין צורך במילים. אנחנו נתחיל לדבר באמצעות הלב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest