דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סולם של עלייה רוחנית

סולם של עלייה רוחנית

קיים סולם של עלייה רוחנית שבראשו נמצא האור. מהאור הזה יורדת מדרגה ראשונה המורכבת משני חלקים: חלק עליון וחלק תחתון.

האור ייכנס למדרגה הראשונה, רק כאשר היא תרצה בכך, ואילו היא לא רוצה לקבל את האור, מפני שאם תרצה לקבל אותו סתם כך למען עצמה, האור לא ייכנס לתוכה. לכן, היא יכולה לקבל אותו רק באותה מידה שבה היא תשפיע לו. כלומר, יש רצון של האור ויש רצון של הנברא.

איך אפשר להגיע למצב שארצה להשפיע, לשם מה ומה אני יכול להשפיע לבורא? לשם כך עליי להרגיש את המדרגה התחתונה. אם אפנה אליה, אקבל גם ממנה רצון להתחבר אל האור ואעביר אותו למעלה. העברה של רצון זר, כלומר  רצון לא שלי, מצביעה על כך שאני לא רוצה לקבל את האור למען עצמי, באופן אגואיסטי, אלא למען העברתו לאחרים. במצב כזה אקבל אותו.

למעשה אנחנו קשורים במעין ספירלה מיוחדת, שבה כל אחד קיים כדי להעביר לאחרים, ואז האור עובר דרכנו, ממלא את כולם, ואף אחד לא מהווה מכשול בדרכו של האור. לכן הקשר בינינו הוא התנאי לזרימה של האור העליון בתוכנו, עד למצב של אינסופיות מלאה, עד להתמלאות מוחלטת.

עלינו להיות מחוברים דווקא באופן כזה. לשם כך קיים הציווי "ואהבת לרעך כמוך", מפני שבמקרה כזה אנחנו מגיעים למצב של מילוי בלתי מוגבל על ידי האור העליון, כלומר על ידי הבורא, ומאפשרים לו להתקיים בתוכנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.09.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest