סולם לאין סוף

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

ספר הזוהר מספר על העולם העליון. אנחנו מגלים אותו בנו, כל המתואר על ידו מתרחש בתוכנו. באותה צורה אנחנו מרגישים גם את העולם שלנו. ההבדל בין העולמות, ההרגשות, הוא בכך שהעולם הזה מורגש בצורה אינדיווידואלית, בתוך האגואיזם, ואילו העולם העליון מורגש בצורה קולקטיבית, בקשר, בחיבור בנינו.

חיבור בהשפעה הדדית ובאהבה נקרא "נשמה", וכל מה שמורגש בה נקרא "העולם הרוחני". כשאנחנו מבצעים בתוכנו תיקונים, בכך שאנחנו מתקנים את הקשר השבור (כלי), אנחנו מגלים כל מיני תכונות קשר שעליהן מספר ספר הזוהר. הקשר המשותף בין כל חלקי הנשמה של הנברא, נקרא בורא.

כל העולם הרוחני הוא סוגי קשר. אברהם, יצחק, יעקב, מלאכים, דומם, צומח, חי, אובייקטים רוחניים, כל אלו מתגלים בתוך הקשר. כעת אנחנו כולנו מרגישים את העולם שלנו וחושבים שהוא קיים בפני עצמו, אך זו אשליה. אנחנו מרגישים סוג של קשר בינינו שאותו אנחנו מכנים כך.

הדרגה האחרונה, הנמוכה ביותר של קשר בין חלקי הנשמה (הנשמות הפרטיות), נותנת לנו הרגשה של (רע) קשר שנקרא "העולם הזה". כאשר אנחנו משׂיגים קשר מוחלט בין כל חלקי הבריאה, הוא נקרא "עולם אין סוף", מאחר והקשר הוא "ללא סוף", ללא הגבלות, מחוץ למרחב וזמן. מהקשר השלם של עולם אין סוף ועד לחוסר קשר מוחלט של העולם הזה, קיימים חמש דרגות קשר, חמש עולמות: א"ק, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה.

אנחנו תמיד קיימים רק במציאות אחת, בעולם אין סוף, אך מרגישים אותה בהתאם ליחס שלנו אל הקשר: 1. של אגואיזם, קבלה או 2. השפעה, אהבה. החיים שלנו הם הרגשת איכות הקשר בין חלקי המציאות. לכן, אם אנחנו רוצים לגלות את העולם האמיתי, להבין אותו, להשׂיג וליהנות, אנחנו צריכים בזמן הקריאה בספר הזוהר, להשתדל לתאר את עצמנו יותר ויותר מחוברים. אז אנחנו נתחיל לגלות קשר יותר ויותר גדול ואת העולם העליון. גילוי כזה של העולם העליון נקרא "נעשה ונשמע".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם הבא ברגע הבא
עולם אין סוף כאן ועכשיו!
הדרך אל ההרמוניה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest