סולם כלפי מעלה

אף אחד, חוץ מבעל הסולם, לא נתן למושגים: "מציאות", "אלוקות", "תורה", פירוש כל כך ברור המתאים לדורנו והמאפשר להסביר כל דבר בצורת חוקים של שיתוף פעולה הדדי בין "אור" ו"כלי". כי אין שום דבר חוץ מזה, ומזה נובע הכול. וכל יתר התפיסות הן לא יותר מאשר פילוסופיות שׂכליות.

מיום ליום זה נעשה יותר ויותר ברור לאנושות, כי אנשים הרי מתפתחים. לכן, צריך לחכות עד שהם יבינו עד כמה הם שקעו בכל הפלפולים והפילוסופיות.

כזו היא הדרך. גם אנחנו היינו כאלה. אפילו טוב שחלקם מתנגדים ולא מסכימים איתנו, שרוצים להשפיל אותנו, מתוך זה מתברר יותר כוח הבירור, ומתוך הבירור תהיה יותר מובנת המשמעות האמיתית של המושג "אלוקות".

אז אדרבא, שיהיו להם כוחות להתנגדות. אני דווקא שמח לשמוע התנגדויות ואני בכלל לא רוצה להיפטר מהן ולמחוק אותן. כי דווקא זה יגרום לבירור. כך העולם שלנו, שחי בשקר, דרך ההתנגדויות מגיע לבירור ולאמת.

בעל הסולם קיבל רשות מהשמים לגלות את חכמת הקבלה לדורנו. דבר כזה לא קרה לאף מקובל אחר. אפילו האר"י בעצמו לא כתב כלום, כל הכתבים שלו נכתבו על ידי תלמידו, רבי חיים ויטאל. אף אחד במשך כל ההיסטוריה לא כתב ולא הסביר בצורה כל כך ברורה מה נדרש לנו כדי לבצע ולממש את גמר התיקון. בלי בעל הסולם לא היינו יכולים לגשת לתיקון שאנחנו עכשיו מתחילים לממש איתכם בפועל.

גם אנחנו בעצמנו מייצרים המון חומר, אבל אלה כבר לא פירושים על בעל הסולם, אלא תוספות, שבלעדיהן דברי בעל הסולם לא יהיו מובנים. אנחנו רק רוצים להקל על האנשים את הבעיה, כדי שיהיה להם קל יותר לקלוט ולהיכנס למילים שלו.

הספרים שלו, ודאי, מהווים את אותם המקורות שישמשו את הדור הבא כאותו סולם המוביל כלפי מעלה. ואילו אנחנו רק עוזרים לכולם לאתר את ה"סולם" הזה, להתקרב אליו ולהתחיל לעלות. זו גם כן עבודה גדולה מאוד ואני מאוד גאה בה, אבל בכל זאת היא מהווה רק הכנה לעלייה.

מה שנוגע למדעים אחרים, הם לא יעזרו לנו. כן, הם חוקרים תופעות וקשרים הדדיים, אבל אינם יכולים לגלות את ה"מנוע" שלהם עצמו. כי האור מניע את הכול, וכל יתר החלקיקים זה מהות הרצון, הכלי, שגם כן נסתר מהמדענים. כי הרצון והאור הם שני כוחות אלוקיים, שלא ניתן למצוא אותם בגשמיות. אנחנו רק רואים את התוצאות מהפעולות שלהם, אך לא יודעים את מהותם.

מה זה רצון? אפשר לומר: אנרגיה. אפשר לומר: כוח משיכה או דחייה. אבל הרצון עצמו כבר שייך לדרגה רוחנית.

ולכן לא המדע הרגיל, אלא רק המאור המחזיר למוטב יכול לפתח אותנו ולתת לנו להרגיש מה זה רצון. אני כביכול נכנס ומסתכל לתוכי על ידי "מיקרוסקופ" מיוחד שחודר דרך החומר. הוא כאילו נעלם ואני כבר לא מסתכל על החלבונים ועל התאים, אלא על ידי המאור המחזיר למוטב אני מגלה את כוח הרצון ואיתו אני מתחיל לעבוד.

ולפני זה אני לא ידעתי ולא הכרתי את זה. להיפך, אני ידעתי רק את האגו שלי, כל הזמן רציתי משהו לעצמי. אבל זה לא הכוח הרוחני…

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 09.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה הכניס בעל הסולם לתוך המערכת הרוחנית
בקצה השרשרת הענקית של הנשמות
בספרים האלה נמצא אור האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest