סולם הרצונות

שאלה: הרצונות שלנו כל הזמן גדלים. איך אפשר לעשות מהם סולם, שעליו אפשר רק לעלות ולהרגיש את עצמך מתעלה?

תשובתי: בבריאה קיימים שני מצבים: השפעה מלאה וקבלה מלאה. המרחק ביניהם נקרא "סולם", שבכל מדרגה שלו נמצאים רצונות יותר ויותר גדולים, ובמידת העלייה הם מקבלים כוונת השפעה יותר ויותר גדולה. הרצון עצמו, הוא רצון לקבל, ואילו הסולם עצמו קובע את הכוונה "על מנת להשפיע". למעשה, אנחנו מלכתחילה נבראנו כאלו שחושבים רק על עצמנו ומשתמשים בכל הרצונות למענינו, כשאנחנו במצב של לא להשפיע ולא לתת שום דבר, אנחנו יכולים רק לקבל מאחרים.

אבל בעזרת חכמת הקבלה, אנחנו מושכים אנרגיה מיוחדת של השפעה, אז היא מתחילה לעבוד על הרצון האגואיסטי הכללי שלנו ומתקנת אותו שכבה אחר שכבה, בכך שמוסיפה את תכונת ההשפעה לתכונת הקבלה. כשהאור העליון פועל ומשפיע על הרצון לקבל, הוא מחלק אותו ל-125 מדרגות תיקון, שמהן נוצר סולם שנקרא "סולם יעקב". באופן כזה אנחנו מתקנים את עצמנו עד להשפעה המלאה, כך שמשנים את הצורה של כל האגו העצום שלנו לתכונה של לקבל על מנת להשפיע.

כשמשתמשים בשתי התכונות העיקריות של הבריאה, קבלה והשפעה, אנחנו מגיעים לשוויון עם הבורא. יחד עם זאת, אנחנו לא נעלמים בתוכו, מפני שמצד אחד הרצון לקבל שלנו נשמר ורק רוכש צורה חיצונית של השפעה. אבל קבלה בכוונה על מנת להשפיע הופכת אותנו דומים לבורא. כלומר, מבחינה חיצונית אנחנו הופכים להיות דומים לו, ומבחינה פנימית מורכבים מרצון לקבל. ובכך מסתכם כל התיקון.

מתוך תוכנית הטלביזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest