דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / סוכות: דבקות ב"חיבוק" אחד

סוכות: דבקות ב"חיבוק" אחד

"וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל לאמר בחמשה עשר יום לחדש השביעי הזה חג הסכות שבעת ימים לה': ביום הראשון מקרא קדש כל מלאכת עבדה לא תעשו: שבעת ימים תקריבו אשה לה' ביום השמיני מקרא קדש יהיה לכם והקרבתם אשה לה' עצרת הוא כל מלאכת עבדה לא תעשו" (אמור, כ"ג, ל"ג-ל"ו).

חג הסוכות נמשך שבעה ימים, שבכל אחד מהם מתבצעת עלייה למדרגות הרוחניות חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכותוביום השמיני מתרחשת אסיפה מיוחדת, כשהאדם מקבל מילוי של אור החסדים, אור של אהבה, ידידות, שמחה, חמלה, שותפות, חסד. זה נקרא "חיבוק מצד ימין", כמו שנאמר: "שמאלו תחת ראשי וימינו יחבקני".

כלומר ראש השנה ויום כיפור, זה "שמאלו תחת לראשי", סוכות זה "וימינו יחבקני". וביום האחרון, ביום השמיני של חג הסוכות, מתרחש זיווג בין חלקי הזכר והנקבה של הכלי. בזמן הזה הרצון של האדם עובר הארה על ידי האור העליון, ולכן במשך כל ימי החג נצפית התגלות גוברת של אור החסדים ושל דבקות גדולה של חלקי הזכר והנקבה של הרצון ל"חיבוק" אחד.

לכן, כל יום בחג הסוכות הוא חשוב. מעבירים אותם בסוכה מיוחדת שנבנית תחת כיפת השמיים, היכן שנערכים לאסיפה קדושה וסעודה. אדם שנמצא בסוכה במשך שבעה ימים, מקבל כביכול את כל האורות המקיפים שמתקנים, ממלאים ודוחפים אותו לגילוי, לקשר ומגע עם הבורא. וזה קורה ביום השמיני ביציאה מהסוכה, לכן היום השמיני נקרא שמחת תורה. תורה זה האור שמתקן את האדם וממלא אותו בשמחה.

הערה: נחשב, שכל ערב מגיעים לסוכה לפי הסדר חברי האושפיזין: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרן, יוסף, דוד.

תשובתי: כל האורחים האלו מסמלים את אורות התיקון בשבע המדרגות הרוחניות. כי אלה לא דמויות היסטוריות, אלא מצבים רוחניים. כל אחת מהמדרגות היא בעלת אופי מיוחד ורק כשהאדם עובר אותם, כלומר מתקן את עצמו בשבע מצבים אופייניים שונים, הוא הופך להיות מוכן לגילוי הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 18.6.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest