דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד עשרת השבטים, חלק 6

סוד עשרת השבטים, חלק 6

שאלה: אם אנשים השיגו את דרגת בית המקדש, אז איך יכול פתאום להיעלם הזיכרון עצמו על חיבור כה גבוה?

תשובתי: האהבה חולפת, ומגיעה השנאה. כוח האור שמחזיק את המצב האלטרואיסטי הזה, את החיבור הזה, נעלם.

הוא הושג בעזרת האור, וברגע שהוא הפסיק להאיר, מיד מגיעה הירידה והנפילה, ואתה כבר לא זוכר לחלוטין שום דבר, כאילו שזה לא היה.

וזוהי הירידה והנפילה לאחר חורבן בית המקדש הראשון. מתחילה גלות בבל, מגיע נבוכדנצר ולוקח את עשרת השבטים, כך שנשארים רק שני שבטים.

שאלה: מדוע הוא לוקח אותם? מדוע הם נעלמים, אותם עשרת השבטים?

תשובתי: זה בעיקרון יתגלה בעתיד, אבל כך או אחרת, זה הכרחי שהם יתמוססו לגמרי בקרב האנושות. הם נושאים את העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", אפילו מבלי שהם חושדים בכך. והם עוד יחזרו. הניצוצות הללו, הזרעים של האהבה הושתלו באנושות והתפשטו על פני האדמה, בדיוק כמו הבבלים.

שאלה: כלומר, שוב מתרחשת הפגישה בין אברהם ונמרוד עם בבל.

תשובתי: כן. אבל זה כבר לא אותו אברהם. הוא נפל לדרגת בבל ולכן לא יכול להתחבר עימו. אבל יחד עם זה, מסתתר בו פוטנציאל רוחני שבהדרגה גורם להתפתחות של בני האדם, התפתחות של העמים בדרגה הגשמית הרגילה.

זה לא רק תהליך טכני, אלא גם מדע, אומנות, פדגוגיה, ספרות, בקיצור, הכול. עשרת השבטים מניעים את התהליך הזה, מפני שלאחר הנפילה מהדרגה הרוחנית, בכל זאת נשאר בהם דחף להתקדמות קדימה, להתפתחות. והם באופן כזה מפתחים את האנושות.

אבל מפתחים בצורה מעניינת מאוד. אפשר לגלות אותם בקרב אינקוויזיטורים גדולים, בקרב עסקנים דתיים גדולים, בקרב מדענים גדולים, שכביכול אין להם שום קשר ליהודים. צריך רק לחפור טיפה לעומק…

הבבלים עד עכשיו חיים על פני האדמה לפי עיקרון פשוט מאוד: "תן לי לחיות בשקט ושלווה". באופן כזה: תדליק לי טלוויזיה בדירה נפרדת, תניח לפניי צלחת עם משהו וזה הכול, יותר לא צריך כלום.

זוהי בבל. ואילו "המעוררים", "המגרים", שלא נותנים לאדם לשקוע בתוך עצמו, זו כבר תוצאה מחלוקת עשרת השבטים בכל רחבי העולם.

ולא יכול להיות אחרת. מאיפה תגיע כל ההתקדמות, אם לא מהדחף שמכוון כלפי מעלה? המשיכה למדע, ספרות, אומנות, לביטוי עצמי, גם כן נובעת מהרצון להשיג את הבורא, רק כבר רצון אגואיסטי, שאינו מכוון להשפעה ואהבה מעבר לעצמי, אלא שמועבר דרך אהבה עצמית.

ובכן, לאחר חורבן בית המקדש הראשון, עשרת השבטים החלו לבצע את עבודתם בדרגה הכללית המקובלת, ושני השבטים שנשארו, שמסמלים את עם ישראל, המשיכו בהתקדמות לעלייה מעל לאגו.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 5, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 5
סוד עשרת השבטים, חלק 4
סוד עשרת השבטים, חלק 3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest