דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד עשרת השבטים, חלק 4

סוד עשרת השבטים, חלק 4

שאלה: קבוצתו של אברהם, עם החוק של "ואהבת לרעך כמוך", "צללה" דרך כל הדורות למצרים, עברה, יצאה, נעמדה סביב הר סיני והפכה לעָם. ואיפה בזמן הזה נמצאה קבוצת נמרוד, כלומר, שאר האנושות, בבל?

תשובתי: בינתיים בני האדם התפזרו והתיישבו בהדרגה. חכמת הקבלה והתורה אינן עוסקות בזה, הן עוסקות בהתעלות הרוחנית של האדם, ואילו כל זה מתרחש באותה הרמה הגשמית. אצל יוסף פלאביוס, ב"דברי ימי היהודים", זה מתואר בצורה נהדרת.

שאלה: נחזור לעָם ישראל שנכנס ל"ארץ" שלו, לשכבות האגואיסטיות של הרצון העצמי. איך הוא התחיל לעבד את האגו הזה?

תשובתי: זה בכלל לא היה פשוט. קודם כל, הם לא ידעו כיצד לשנות אותו, איך לגשת לעבודה עליו.

משה כבר לא נמצא איתם. אין את אברהם, יצחק, יעקב, יוסף. וכאן כבר מתחילה הנהגה אחרת על העָם.

בעיקרון, זו כבר הייתה "מלכות". הופיעו ביניהם כל מיני חיכוכים שכבר לא מתוארים בתורה, אלא בספר נביאים ואחר כך בכתובים. הם בחרו איפה לבנות את בית המקדש, כלומר איפה נמצא המקום המתאים למכלול של הרצונות הרוחניים שלהם. אבל לא מתכוונים לגיאוגרפיה, פשוט התהליך הזה מתואר במונחים גיאוגרפיים.

שניים עשר השבטים החלו לחלק ביניהם את הארץ. היה תנאי, שבהתאם אליו שני שבטים צריכים לחיות מעבר לירדן, איפה שהיום נמצאת ירדן, מפני שכך זה היה צריך להיות לפי ה"פריסה" של הנשמה הכללית על הארץ.

בכללות, קיים הטבע האנושי (נשמה) וכמו כן הטבע החי, הצומח והדומם. כל הדרגות הללו מקרינות זו על זו, הן כולן בנויות לפי אותו העיקרון המקביל. וכאשר מתחיל להתגלות הטבע האנושי, כלומר הידמות לבורא, בהתאם ל"מעבר" הרוחני הזה, אנחנו גם כן משנים את מקום המגורים. בכלל, הכול בתוכנו מתהפך, ואנחנו אפילו לא שמים לב עד כמה אנחנו משתנים. זה קורה כביכול באופן "אינסטינקטיבי", בפני עצמו.

ולכן הם מתחילים לחקור, לברר, באיזה אופן הם צריכים עכשיו להתקיים?

שאלה: האם הם ממשיכים לחיות לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך"?

תשובתי: ודאי! ממשיכים, בכך שמעמיקים אותו עוד יותר. וזה נקרא "ישוב", התאמה ופיתוח של ארץ ישראל. כי "ארץ", מסמלת "רצון", וכך הם הולכים קדימה.

אבל המהות היא לא בזה שהם מחלקים את הארץ הזאת ביניהם. במקורות מסופר איך כל שבט מתיישב על הארץ שלו היכן שהוא צריך להיות. מתוארים הגבולות, החלוקה המדויקת ביניהם, כי אסור לערבב שבטים זה עם זה, מפני שהרצון הכללי, הנשמה הכללית מתחלקת לארבע דרגות ובכל אחת שלושה קווים.

מכאן (4X3) נוצרו 12 חלקים, שנים עשר שבטים, שצריכים לגמרי להיות תואמים לייעוד שלהם, מהדרגה הרוחנית ועד לדרגה הגשמית, כדי להתחבר באופן מדויק לחלוטין, באופן זהה להתחבר זה עם זה לפי הדרגות האלה ואפילו ללכת במקביל זה לזה.

שאלה: כלומר, תיקון העולם מתחיל מהשטח הקטן הזה שעליו "מתלבשים" שנים עשר השבטים?

תשובתי: כן. ומה שמעניין זה: בהמשך, מה שנקרא, באחרית הימים, כל האנושות נצמדת לשנים עשר השבטים (שעשרה מהם נעלמו, אבל יחזרו). אז הכול נהיה ברור, כל בבל המודרנית הופכת לאחד שלם, ושנים עשר השבטים מתגלים שוב, כדי להתפשט על פני כל הארץ. כלומר, "ארץ ישראל" כמו עור ש"נמתח" על כל כדור הארץ, כמובן פנימית ולא גשמית.

כך מיתקנות שכבות ענקיות של הדומם, הצומח והחי, ובעיקר האגו האנושי, שכבר נתפס, מולחם לאחד שלם ומתפשט על פני כל הארץ באותה צורה שמופיעה לפנינו היום.

בסופו של דבר, מנקודה קטנה נוצר עולם חדש עם כוונה חדשה, המכוון "ישר-אל", ישראל.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 5, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 2
סוד עשרת השבטים, חלק 1
שקיעתה של בבל, חלק 4

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest