דף הבית / אהבה / זוגיות / סוד המשפחה האינטגרלית

סוד המשפחה האינטגרלית

שאלה: מה ההבדל בין המשפחה האינטגרלית לבין המשפחה המסורתית שאליה הורגלנו?

תשובתי: השאיפות של הגבר והאישה, שמהווים בפני עצמם מטענים שונים, טבע שונה, צריכות להיות מכוונות לכך שייווצר ביניהם דו-קוטב, כלומר, מבנה כזה של קשר הדדי שיוכל להיות כמו אבן יסוד בבריאה.

כמו שנאמר בתנ"ך: "ודבק באשתו והיו לבשר אחד". בכל זאת, אלה שני בני אדם שהפוכים זה מזה ומחוברים זה לזה. או שהם מחוברים זה לזה באופן טבעי, או שהם מחוברים על ידי השיטה המיוחדת שלנו, מפני שהטבע מראה לנו כאן נתונים ראשוניים מנוגדים לגמרי. מאוד חשוב להקדיש לכך תשומת לב.

אבל זוהי לא סתם "הדבקה" של משפחה. זוהי הדבקה של משפחה למען השגת ההרמוניה הכללית. ולכן זה קורה בצורה שונה לגמרי, ברמה אחרת. וזה מאוד חשוב! במקרה הזה, האנשים חשים אחריות לא רק עבור עצמם, אלא גם עבור האחרים, מפני שהם מהווים חלק משלם אחד גדול וכללי, וחוסר ה"היטמעות" שלהם בתוכו מזמינה עליהם את תגובתו השלילית של הטבע, שתהיה פרופורציונאלית לאותה ההפרעה שהם מכניסים לשם.

אם, נניח, אני ואשתי מכניסים למערכת הכללית הפרעה של 10 גרם, מפני שאנחנו בסך הכול חלקיק קטן שלה, אז אותם 10 גרם כפול מקדם המורכבות של כל המערכת, יהפכו לקילוגרמים או לטונות. כל זה חוזר עלינו, לוחץ עלינו ומאלץ אותנו להשתנות.

למעשה, אפילו אותן הטעויות שאנחנו עושים ונמשיך לעשות, מזמינות תוצאה נכונה, שמורגשת על ידינו כבלתי רצויה, מאולצת ולא נעימה. אבל דווקא התוצאות האלה של הטעויות שלנו, הן שדוחפות אותנו קדימה בצורה נכונה.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הקץ לבדידות!
החינוך האינטגרלי של בני הזוג
איפה אתם, הגברים האמיתיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest