דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד המעבר לרוחניות

סוד המעבר לרוחניות

עכשיו אנחנו קוראים בספר הזוהר. איך אני יכול לקשור את הטקסט הזה עם המאור המחזיר למוטב, עם השינויים שאותם אני צריך להרגיש שעוברים עליי, ולהשיג בהם את מטרת הבריאה? איך אני יכול להיות בזה? מה נדרש ממני כאשר אני קורא או שומע זוהר?

בעצם, נדרש ממני להשתדל למצוא את הביטוי הפנימי של מה שמחברי הזוהר אומרים. באיזה רצונות, באילו תחושות, באיזה מצבים פנימיים, שינויים, אני רואה את המימוש של מה שאני קורא בספר? כי אדם הוא עולם קטן. וכל העולמות נמצאים בתוך האדם. כל המצבים האלה, כל התבניות כבר נמצאות בתוכי. אני רק צריך לגלות אותם. אני רוצה לראות אותם. אני רוצה שיתגלה בי מה שאנחנו קוראים עליו בזוהר.

שאלה: האם יוצא, שאני צריך להתכנס בתוך עצמי ולהשתדל למצוא בתוכי תגובות פנימיות על מה שאנחנו קוראים? אבל אנחנו תמיד משתדלים להתכלל באחרים ולהרגיש אותם.

תשובתי: ודאי, כולם נמצאים בך. ואותנו אתה גם כן רואה בתוכך. ואותה המערכת שבה אתה מגלה הכול, כולל הבורא, נמצאת בתוכך.

שאלה: אני יכול להבין את זה בשׂכל…

תשובתי: לא, זה יהיה ברגש. לאט לאט אתה תרגיש שהכול נמצא בפנים. מבחוץ אין שום דבר. כל ההתנגדות הזאת, ההתנגשות ביני לבין מה שנמצא מחוצה לי נמחקת בהדרגה. הפירוד הזה, המרחק הזה, הוא רגשי. זה נעלם.

ככל שאנחנו מדברים יותר על זה, שמה שנמצא מחוצה לי יותר ויותר חשוב עבורי, עד ל"ואהבת לרעך כמוך", כאשר רעך שנמצא מחוצה לך, נעשה יותר חשוב ממך, אז במידה הזאת אתה מוחק את המרחק. אתה מתקדם למצב שבו, מה שבחוץ ומה שבפנים הופך עבורך לאותו הדבר או מתקרב לזה. אתה מתחיל לתפוס את המציאות כבר בצורה יותר אמיתית, שנמצאת בך.

מאיפה נוצרת כזאת תפיסה? מזה, שמה שנמצא מבחוץ הופך להיות רגשית קרוב יותר למה שבפנים. מכאן נובעת ההרגשה שהמציאות כאילו נמצאת בפנים. כך אימא מרגישה את הילד שלה בתוכה, אף על פי שהוא נמצא מבחוץ. לכן, תחילה הוא נמצא ברחם שלה ואחר כך יוצא החוצה.

אלה הם שלבי ההתפתחות. אבל זה לא אומר שהוא מתרחק, להיפך, אדם גדל, מוליד, ומה שנמצא מבחוץ כאילו קיים גם בפנים. למעשה אין בפנים ובחוץ. הכול כבר נעשה כאחד שלם.

כאן אנחנו צריכים לעבור מחסום רגשי, כדי שמה שנמצא מבחוץ יהפוך ברגשות שלי שווה ערך למה שקיים בפנים. ואז אני אגלה, שכל המציאות היא בתוכי. וזה לא בשׂכל אלא ברגש. השׂכל הוא כבר תוצאה מהתיקון הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות
עולם רוחני – זה פשוט מאוד!
עולמו של ספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest