דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / סוד המזלות לפי הקבלה

סוד המזלות לפי הקבלה

מה יקרה לי מחר? איך אצליח לשמור על עצמי ועל אהוביי? מה טומן בחובו העתיד? שאלות גורליות ומטרידות… התשובה קיימת.

מתוך הצורך לדעת את העתיד ולשלוט בחיינו פיתחנו דרכים רבות לפענוח הסימנים שסביבנו. עיניים סקרניות הופנו מעלה אל הכוכבים, אשר את מסלולם אפשר לצפות אלפי שנים מראש, ומהם למדו בני האנוש זמנים ואירועים אפשריים בחיים.

זה לא מפתיע שקיימות דרכים כאלה לניבוי העתיד, משום שהעולם שלנו והיקום כולו הוא מערכת אחת סגורה, שבה כל דרגות הקיום – דומם, צומח, חי ובני אדם – קשורות בחוקיות קבועה ושלמה, ועדיין איננו יודעים מה צפוי לנו אפילו בעוד דקה, כי אסטרולוגיה ושיטות דומות מאפשרות, במקרה הטוב, לקרוא כמה סימנים, אך לא מעניקות לאדם את היכולת להשפיע על גורלו ולשנות אותו.

שיטת החיבור

שיטה אחת כן מאפשרת להשפיע על הגורל – חכמת הקבלה. רובנו חושבים שהחיים הם עניין של מזל – יש לי מזל, או אין לי מזל. לפי הקבלה, "מזל" נגזר מהמילה "נוזל". המזלות הם כוחות שיורדים, "מטפטפים" עלינו ומפעילים את כל התופעות והאירועים, הנוכחיים והעתידיים גם יחד, שאנחנו קוראים להם חיים. הכוחות האלה מגיעים אלינו בטפטוף, יש ביניהם הפסקות או מרווחים, והם מסדרים לנו כל רגע ורגע.

המזלות אינם מקריים, כמו שאולי נדמה לנו, אלא מסודרים ונעים לכיוון אחד ידוע מראש. אפשר לדמות זאת לרכב שכולנו נוסעים בו יחד, ויש לו יעד סופי אחד שנקבע מראש, והוא הגורל. הכוחות שפועלים עלינו כדי להביא אותנו לשם, נקראים מזל. אם אנחנו מכינים את עצמנו מראש לאותה המטרה, בכל פעם שמגיע אלינו "מזל", אנחנו כבר נמצאים בהתאמה אליו ואל הכיוון שהוא מקדם אותנו, ואז מקבלים אותו כ"מזל טוב", ולהיפך – אם אנחנו לא מתאימים את עצמנו אליו, אנחנו נדחפים קדימה בלית ברירה על ידי קשיים ובעיות, ומקבלים זאת כ"מזל רע" וכסבל.

כל אחד לחוד וכולנו יחד יכולים היום להצטייד בידיעה לאיזה כיוון לסובב את עצמנו, מה כל פרט בחיים שלנו רוצה ללמד אותנו ואיך להתייחס נכון לחברה ולסביבה. בכל רגע ורגע משהו לוחץ עלינו, מפריע או עוזר, ואנחנו יכולים לקבץ את כל הכוחות האלה יחד ולבנות מהם את מפת חיינו.

חכמת הקבלה מדברת על מטרת החיים, שכולנו מתקדמים אליה מתוך רצון והבנה או מתוך סבל ובלבול, ומלמדת איך לכוון את עצמנו כך שכל מזל שמגיע אלינו יתגשם לטובה ולברכה. יתר על כן, היא מלמדת אותנו איך לזמן את המזלות האלה ולמשוך אותם ביתר שאת, לחבק את הכוח הזה שבא ולהגביר את פעולתו. כך נקצר את הדרך שלנו ונגיע מהר יותר למטרה הנקובה מראש בדרך יפה, טובה ונעימה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 494, 8.1.2015.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest