דף הבית / אהבה / זוגיות / סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק ו'

סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק ו'

ללמוד לנהל את האגו

שאלה: האם חכמת הקבלה מציעה לפתור סתירות בינינו?

תשובתי: טבע לא רוצה לפתור את הסתירות. להיפך, הוא רוצה להעמיד אותנו בכאלה סתירות וניגודים שמהם לא נוכל לצאת ואז או שנשמיד זה את זה, או שנעלה לקומה הבאה למעלה מהטבע שלנו. הטבע לוחץ עלינו, בצורה מאוד ברורה, באופן שיטתי, רציני, ומראה לנו שלא נוכל להתקיים יותר באופן אגואיסטי. האגו מנהל אותנו וזה לא לתועלתנו. נצטרך ללמוד לנהל אותו.

הבורא, שברא אותנו אגואיסטים ומנהל את האגו שלנו, כביכול אומר: "הגיע הזמן של הגוזלים לעוף מתוך הקן. אני רוצה, שתעברו לניהול עצמי, שתהפכו להיות בעלי בית של חייכם, של גורלכם. עליכם להתחיל לנהל את האגו שלכם, אני נותן לכם אפשרות כזאת. אבל לשם כך עליכם לשקם באופן מדויק מאוד את הקשר איתי, מפני שקשר חיובי זה אני, ועליכם לפקח על האגו בעזרת הקשר הזה".

מה זה אומר "לפקח"? לעשות עליו צמצום, לעבוד איתו, לא כפי שהוא מעורר בנו את הרצון, אלא דווקא באופן מטרתי. כלומר, מרגע זה ואילך לנוע כדי לנהל את עצמי. שלא הבורא ינהל אותי, אלא אני ינהל את עצמי. כל אחד מאיתנו יכול לתאר לעצמו מה זה אומר להתנתק מבית הורים. מגיע הזמן, שאנחנו עוזבים את ההורים ומתחילים לבנות  לאט לאט את חיינו. זה לוקח זמן: מצד אחד, אנחנו רוצים להיות חופשיים, אבל מצד שני, זה טוב שההורים דואגים לנו. באופן כזה, הניתוק מההורים מתרחש באופן לא נעים: או שעוזבים לעיר אחרת, מתקבלים לאוניברסיטה, או שמתגייסים לצבא, או שמתרחש משהו אחר. אבל באופן כללי, זה ניתוק.

לכן הבורא כביכול אומר: "גדלתם, התנתקתם, וכעת עליכם להתחיל לעבוד באופן עצמאי על עצמכם". העבודה הזאת נקראת "עבודת הבורא", כאשר אנחנו כבר מסוגלים לקחת מהבורא את שני כוחות ההנהגה, הכוח האגואיסטי והכוח האלטרואיסטי ולהתחיל לנהל את עצמנו כמו בשתי מושכות.

אבל מה זה אומר "את עצמנו"? נניח שאני יושב בעגלה ומחזיק את המושכות ולפני נמצא "סוס" (האגו שלי) ואני מנהל אותו. האדם שבי מנהל את הבהמה שבי. למרבה הצער, זה לא מצליח לי במיוחד, אני שוכח ולא ממש רוצה את זה, אבל אין ברירה כי הבורא מוביל אותנו לזה. עם האדם זה אותו רעיון, כאשר אני רוצה לעלות למעלה מהבהמה שבי ולהפוך להיות דומה לבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest