דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סודו של יעקב מתגלה בימינו

סודו של יעקב מתגלה בימינו

יום ט' באב נחשב ליום הכי רע וטראגי בשנה, מפני שביום הזה היה חורבן של בית המקדש הראשון והשני. אבל מצד שני, ידוע, שרבי עקיבא שמח וצחק כאשר ראה כיצד נחרב בית המקדש. מצד אחד, אנחנו עוברים דרך ייסורים נוראיים, אבל מצד שני, אם אתה קשור למטרה, אז אתה מסוגל לשמוח בהם.

בפרט אם אנחנו מדברים לא על זמנינו, כאשר אנחנו קיבלנו הזדמנות לחזור לארץ ישראל, ועכשיו הכול תלוי בנו. אבל בזמן הגלות, הייסורים האלה היו הכרחיים לחלוטין. זה כביכול אותו הסוד שיעקב רצה לגלות לפני מותו לבנים שלו, אבל בסופו של דבר לא גילה להם.

כי אם אתה יודע בדיוק מה יקרה בעתיד ועד כמה זה קשור למטרה, אתה כבר לא תוכל לסבול בצורה אמיתית כדי להגיע לייאוש, לבקשה, לצעקה ולתפילה ולהעלאת מ"ן. לכן חכמת הקבלה הייתה נסתרת במשך כל הזמן הזה, כדי שהעם לא יידע בשביל מה הוא סובל. וכל העולם לא הבין מדוע זה מתרחש בצורה כזאת עם "העם הנבחר", וחשב שככל הנראה הוא כבר לא העם הנבחר, אלא להיפך, הפך לעם נרדף.

הם היו חייבים לקבל את כל הבעיות האלה בצורה גשמית, נבזית, פשוטה ואמיתית, ללא שום המתקת הדינים. כיוון שבהמתקת הדינים, אז היו חייבים להאריך את הגלות לזמן רב יותר ולהעמיס על העם ייסורים עוד יותר גדולים.

לכן במשך אלפיים שנות הגלות אסור היה לגלות שחורבן בית המקדש וייסורי הגלות היו הכרחיים. אם האנשים היו יודעים שהם חייבים לעבור אותם, אז היו מרגישים את הקשר שבין הייסורים והמטרה, וכבר לא היו סובלים כל כך חזק. הם כבר לא היו מרגישים כזה צער, בלבול, חוסר אונים ולכן הגלות לא הייתה מורגשת בכזה כאב חד וכבדות.

ולכן המקובלים אסרו לגלות את חכמת הקבלה, כי ממנה מייד נהייה ברור מה קורה. הם נאלצו לעשות זאת בצער רב, כדי לקצר את הגלות.

אבל לאחר שאנחנו חזרנו לארץ ישראל ויכולים לבנות כאן מדינה לפי חוקים רוחניים, כדוגמה לכולם, ולמשוך את כל העולם לאותה הצורה, אנחנו להיפך, חייבים לגלות את כל חכמת הקבלה, במלוא עוצמתה ולסביר אותה לכל עם ישראל ולכל העולם. מפני שאנו עומדים על סף הגאולה השלמה!

וודאי, שהתיקון יעבור דרך עם ישראל לכל העולם. אבל אין לנו שום סיבות להאריך את הייסורים שלנו, מפני שהגיע הזמן של גמר התיקון!

לכן היום חכמת הקבלה להיפך, זקוקה לגילוי המלא. אנחנו סבלנו במשך כל הגלות והיינו חייבים לסבול. אבל עכשיו אין שום סיבה להמשיך את הסבל. הייסורים הקודמים מספיקים כדי להתחיל מהיום והלאה בתיקונים. זאת הסיבה לכך, שחכמת הקבלה הייתה בהסתרה זמן רב כל כך.

במאה ה- 17 ובמאה ה- 18 אצל החסידים היה קיים מנהג לצאת ל"גלות". חוץ מזה שהם כבר חיו בגלות בכל מיני מקומות נידחים שבהם קיבלו מכות והיו פוגרומים. אבל כדי לקצר לאנשים את הגלות, המקובלים יצאו מהכפרים והעיירות שלהם, ויצאו לנדוד. בצורה כזאת הם זירזו את סיום הגלות.

צריכים ללמוד את החוקים של ההתפתחות הכללית של ה"כלים" ומזה תהיה מובנת כל ההיסטוריה וכל הסיפורים מדוע התרחשו בה דווקא כאלה אירועים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 27.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע "חכמת הנסתר" יוצאת לאור
מדוע חכמת הקבלה נשמרה בסתר
האלטרנטיבה היהודית של המאה ה-21

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest