דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדר תיקון הנשמה הכללית

סדר תיקון הנשמה הכללית

laitman_2009-05-28_0076_70.jpg

האור, על ידי פעולתו, מפריד בין רצונות ההשפעה והקבלה, ואנחנו מתחילים להרגיש את הדחייה שביניהם. מתברר, שהרצונות להשפעה נמשכים לתפיסה ומילוי האחרים, יותר מאשר רצונות הקבלה.

לכל אחד מאיתנו יש רצונות משני הסוגים, העניין הוא רק איזה מהם עולים בערכם על אחרים. בנשמות הנקראות "ישראל", המשפיעים, הג"ע שולט על האח"פ, ובנשמות הנקראות "אומות העולם", המקבלות, האח"פ שולט על הג"ע.

הסוג הראשון של הנשמות קרוב יותר לאור שמאיר עליהן (או"מ), לכן הן הראשונות שמתחילות בתיקון. כל עוד "ישראל" לא יתקן את עצמו, אין אפשרות לגשת לתיקון "אומות העולם". תחילה "ישראל" מתקן בתוכו את הג"ע (קו הימין), אחר כך הוא מצרף אליה את האח"פ (קו השמאל), ואחר כך יוצר מהם את הקו האמצעי, ובכך מתקן את "אומות העולם" שבתוכו. אז הוא יכול להמשיך בתיקונים בקטגוריה הכללית של "אומות העולם", מאחר והכלים המתוקנים שלו קשורים עם הכלים הלא מתוקנים של שאר הנשמות, הנמצאות בהמתנה.

העבודה בשני הקווים עם הכלים דהשפעה והכלים דקבלה, המיזוג הנכון שלהם, יוצר את הקו האמצעי. אלו הם השלבים של התיקון שלנו בשני חלקי הנשמה הכללית. יחד עם זה, התיקונים העיקריים מורגשים באח"פ, בכלים דקבלה של "אומות העולם", והחלק של הג"ע שמלכתחילה הגיע מבינה, נמצא באח"פ רק כדי לתקנו. לכן, כל התיקונים שלנו, הקודמים לתיקון "אומות העולם" בנשמה הכללית, מהווים רק הכנה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
התעוררת? תעיר את האחרים
נצא יחד מהגלות הרוחנית
ישראל שבנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest