דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדר הפוך, שנראה כאי סדר

סדר הפוך, שנראה כאי סדר

בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", סעיף כ"ה:

"הרי שכל עוד שלא נגדלו כל ה' הכלים כח"ב תו"מ בפרצוף, נמצאים האורות שלא במקומם המיוחס להם, ולא עוד אלא שהם בערך ההפכי.

שבחוסר כלי מלכות חסר שם אור היחידה, ובחוסר ב' הכלים תו"מ חסרים שם יחידה חיה, וכולי. שהוא מטעם שבכלים נגדלים העליונים תחילה, ובאורות נכנסים האחרונים תחילה."

הסדר ההפוך בין "אורות" ו"כלים" מבלבל אותנו מאוד. בהתאם אליו, ככל שאנחנו מתקדמים יותר, אנחנו נכנסים לחושך עמוק יותר. כיוון שכדי לגלות "אורות" יותר גדולים וחזקים, אנחנו חייבים "כלים" יותר עבים. לכן אני צריך תמיכה יותר גדולה של הקבוצה, התמדה בשיעורים, כלומר אני צריך להחזיק את עצמי בכוחות יותר גדולים מאשר מקודם.

בדרך כלל, ככל שאני מתקדם יותר, כך אני מבין ומרגיש יותר, אני מגלה יותר. אבל יחד עם זה, אני נמצא בחושך יותר גדול, כי כך זה תמיד, "אורות" גדולים יותר דורשים "כלים" יותר עבים.

"גם תמצא שכל אור הבא מחדש הוא מתלבש רק בכלי דכתר, והוא מטעם שכל המקבל מחויב לקבל בכלי היותר זך שבו, שהוא הכלי דכתר. ומטעם זה מחויבים האורות שכבר מלובשים בפרצוף לרדת מדרגה אחת ממקומם בעת ביאת כל אור חדש, למשל בביאת אור הרוח, מחויב אור הנפש לירד מהכלי דכתר לכלי דחכמה."

בכלי מתרחשת תוספת על ידי היגיעה שאנחנו נותנים, על ידי החושך שעברנו והתיקון שלו. כך ל"כלי דכתר" מתווסף "כלי דחכמה", ואז "אור הנפש" שהיה ב"כלי דכתר", יורד ל"כלי דחכמה". ול"כלי דכתר" נכנס "אור הרוח". וההבדל בין "אור דנפש" ו"אור דרוח" הוא גדול מאוד. זה עולם חדש, זו השגה חדשה, הרגשה חדשה שלא הייתה קודם לכן.

כל פעם מתרחש שִדרוג בתפיסת המציאות. המציאות נראית שונה, אחרת. מתגלה יותר כוח עליון באיזו שהיא צורה חדשה, והעולם, הכלי הכללי, נראה חדש. כל זעזוע קטן בעולם הרוחני מזמין שינוי בכל המערכת האינטגרלית, ולכן זה הבדל מאוד משמעותי להיות או ב"נפש דכתר" או ב"רוח דכתר".

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 23.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד סוגי האופי הזכים
שווים ושונים
חוק היקום של ערך הפוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest