דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשמת האר"י – נקודת מפנה בהתפתחות

נשמת האר"י – נקודת מפנה בהתפתחות

האר"י הוא תופעה מיוחדת בחכמת הקבלה. היו הרבה מקובלים גדולים, אך האר"י נכנס להיסטוריה של חכמת הקבלה כנקודת מפתח ששינתה את כל כיוון ההתפתחות. בו הסתיימה הירידה ממעלה למטה. מעולם אין-סוף, ירדו כל האורות והכלים שבעולמות הרוחניים, ולאחר מכן, בעולם הגשמי, ההתפתחות ירדה עוד יותר למטה, עקב התגלות הרע. למרות קבלת התורה וכתיבת ספר הזוהר, כל זה היה רק הכנה, ועדיין לא היישום של שיטת התיקון.

על אף שבדורות רבים לפני האר"י היו מקובלים שפעלו, כלומר תיקנו את נשמתם במערכת הכללית של אדם הראשון והעבירו דרכם את האור לנשמות החלשות יותר, אך עדיין לא הייתה קיימת שיטת התיקון, שתחבר את האור, הרצונות, המסכים, הפרצופים והספירות.

את כל זה גילה האר"י: צמצום א', צמצום ב', עולם הנקודים, עולמות אבי"ע דקדושה ועולמות אבי"ע דטומאה, אדם הראשון. הוא סידר את כל המערכת הזאת, וריכז לתוך ספֵרה כללית אחת את כל המציאות הרוחנית, את כל צורות היחסים בין הנברא והבורא, בכך שיצר את התמונה הכללית של הבריאה: הבורא, הנברא וכל מה שקורה ביניהם.

מעבר לזה, הוא גרם לכך שנוכל להתכלל בכל צורות היחסים האלה בין הבורא והנברא ולבנות אותן בעצמנו. כלומר, כל ההתפשטות ממעלה למטה נמשכה עד האר"י, וממנו והלאה החל התיקון. בזמנו, התלבשה בנשמתו הנקודה הנמוכה ביותר של הירידה, והתבצע שינוי הכיוון, העלייה ממטה למעלה. כלומר, הוא סובב את כל העולם, והחל להוביל את כל הנשמות לתיקון!

כל הנשמות שפעלו עד האר"י עבדו "ממעלה למטה", ושימשו כהכנה לזמן שלנו. וכל הנשמות שיצאו לאחר האר"י הן כבר נשמות שעוברות תיקון ממטה למעלה, בזכות הלימוד שלו, השיטה שהתגלתה על ידו.

לא ניתן להעריך ולהשיג את הנשמה המיוחדת הזאת ששינתה את כל הניגודיות בין הנברא והבורא ונתנה לנברא את שיטת התיקון. בזכות אותם התיקונים שעשה האר"י בנשמתו כשיצר בה את כל המערכת של אדם הראשון, יכולות עכשיו כבר לצאת אחריו הנשמות שישתמשו בשיטה שלו ויקדמו את תהליך התיקון הכללי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"צעדי המשיח"
האר"י פתח את שערי החכמה עבורנו
האר"י הקדוש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest