נשמה והחומר שלה

שאלה: מה זאת נשמה?

תשובתי: הבורא ברא את הנברא, שמהווה רצון לקבל תענוג. הבורא זה האור שברא את הרצון לקבל תענוג. מצב שבו האור או הבורא ממלא את הרצון הזה ושורה בתוכו, נקרא "עולם אין סוף". והמילוי עצמו נקרא "אור" או "הבורא". בהמשך התפתחות הרצון, התרחשה שבירה של הרצון להמון רצונות פרטיים, כמות מותנית של הרצונות האלה היא 600 אלף. מאחר וכולם נשברו, אז בכל אחד מהם קיימת מנה קטנה של אור. מצב זה נקרא "נשמה פרטית", אבל זו אינה נשמה, אלא רק נקודה של הנשמה, שבתוכה אנחנו לא יכולים להרגיש דבר, פרט להשתוקקות לחזור למצב הקודם המושלם, שבו כל החלקים מחוברים יחד ומהווים נשמה אחת יחידה והיא אחת לכולם.

בימינו אנחנו יכולים לחבר את החלקים האלה, כלומר לארגן בינינו מערכת סגורה, שמהווה קטע מסוים של הנשמה. במה שונה חלק מקטע? חלק של הנשמה זו הנקודה שבלב שמשתוקקת לחזור לנשמה השלמה, ואילו קטע של נשמה, זו התאספות בעשירייה, שהיא חלק מינימלי מהנשמה הכללית שיכול לתפקד כמו נשמה שלמה. מאחר וכל הנשמה מורכבת מעשר ספירות, אז אפשר להפריד מתוכה חלקים שיעבדו בדיוק כמו השלם, רק בקנה מידה מוקטן. אם נתחיל לחבר את החלקים האלה, אז קנה המידה ילך ויגדל. אבל בעיקרון, כל החוקים שיתגלו בעשירייה יהיו זהים לחוקים הקיימים בנשמה הכללית, רק במידה מוקטנת, מפני שהם לא יהיו כל כך גלויים, לא קמורים באותו אופן. תפקידינו, ליצור עשירייה מאנשים, שלכל אחד מהם יש חלק של הנשמה, כלומר נקודה שבלב. עשר נקודות, שמחוברות יחד נקראות "קטע", וסכום של קטעים נקרא "נשמה שלמה".

שאלה: האם נשמה זה רצון לקבל?

תשובתי: רצון לקבל תענוג זה החומר של הנשמה, אבל זו עדיין לא נשמה. כדי להבין היכן אנחנו נמצאים, צריך פשוט להשיג את התכונה של המצב שנקרא "נשמה". זוהי תכונת ההשפעה, קשר הדדי, יציאה מעצמך. לכן כל הדוגמאות והתרגילים בלימוד חכמת הקבלה מבוססים על השגת קשר מרבי בינינו.

שאלה: אפשר כבר לכנות קטע בשם נשמה?

תשובתי: כן. אבל הדבר דומה לאופן שבו אתה מסתכל בעין בלתי מזויינת על קטע קטן של איזו תמונה, ואחר כך כשאתה מוסיף אליו קטעים אחרים, כלומר עוד ועוד חלקים של הנשמה, אתה רואה את התמונה בצורתה הכללית כאילו שאתה מסתכל עליה דרך משקפת. בכך שאתה אוסף את הנשמות יחד, אתה מקבל כבר תמונה מלאה יותר ורואה את אותן תכונות, שקודם יכול להיות שלא שמת לב אליהן מפני שהן היו נסתרות בגלל קנה המידה הקטן. למשל, אם בוחנים את המפה הכללית, אפשר לראות איזו עיר בצורה של נקודה, אם נגדיל את קנה המידה נראה את שם העיר, נגדיל עוד ונראה את הרחובות של העיר וכך הלאה. אותו הדבר גם כאן. כלומר, בזכות הוספה של עשיריות אחרות לעשירייה שלנו אנחנו מתחילים להבחין ביותר ויותר תכונות, קשרים וחוקים.

 

מתוך שיעור וירטואלי, 6.11.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest