דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשמה, בחיפוש אחר הבחירה

נשמה, בחיפוש אחר הבחירה

מתוך שיעור מס' 2, כנס קרסנויארסק

שאלה: העולם העליון מורכב מ- 125 מדרגות השגה. מה מתרחש עם הנשמה אם היא עלתה נניח למדרגה חמישית, האם יש לה בחירה חופשית להתקדם הלאה או להישאר במדרגה הזאת?

תשובתי: בחירה חופשית לא קיימת בשום מקום ובשום דבר, חוץ מפעולה אחת ויחידה – חיזוק הקשר עם הקבוצה.

רק בזה יש בחירה חופשית. כי אם אתה לא תחזק את הקשר עם הקבוצה, אז אותו הכוח שאתה צריך לעורר על עצמך בצורה טובה ולהתקדם קדימה, כל הזמן ידחוף אותך מאחור בצורה של השפעה שלילית, על ידי ייסורים. אם אתה תתחיל לברוח מהייסורים האלה קדימה, אבל לא מרצונך אלא בעל כורחך, אז אתה תתקדם כמו כל האנושות. אבל אם אתה תבין, שבכל זאת צריך לעלות, אז אתה חייב להתקשר עם הקבוצה.

בעולם אין שום בחירה חופשית אחרת מלבד הבחירה הזו. כל בני האדם על פני כדור הארץ משועבדים וחסרי חופש בחירה. אי אפשר לעשות שום דבר עם ההווה, העבר והעתיד שלך, אם אתה לא מתחיל בעזרת הקבוצה לשנות את גורלך ולא תבחר בהשתוקקות אישית קדימה, במקום המקל שדוחף אותך מאחור.

לכן הדרך לכולם היא זהה, אבל אם אתה תתפוס אותה כרצויה ותעבור את כל שינויי הצורה הפנימיים מרצונך החופשי, אז אתה תתחיל להשתנות מאגואיזם לאלטרואיזם. ואם לא, אז הטבע יחייב אותך להשתנות על ידי ייסורים גדולים, אשר בסופו של דבר ישברו אותך, ואתה תסכים לעשות הכול בעצמך.

שאלה: יוצא, שאם האדם בעסקו בעבודה הרוחנית אינו מרגיש שמחה, זה סימן שהוא עושה משהו בצורה לא נכונה?

תשובתי: זה אומר שהוא לא מתקדם. אפשר להתקדם רק בשמחה. תנועה קדימה מסמלת, שאני מעדיף את תכונת ההשפעה על פני תכונת הקבלה, את תכונת האהבה, על פני תכונת השנאה. כיצד הדבר אפשרי, אם בזה אתה לא שמח בבחירה שלך? דבר כזה לא יכול להיות. זה סימן שעדיין אין בחירה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בקרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חופש הוא תלות רצונית
איפה הוא – החופש?
שמחה – סימן ודאי להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest