נשמה בזמן שינה

שאלה מה –Facebook  : מה זה חלום, ומה קורה לנשמה בזמן השינה?

תשובתי: חלום, זה מצב פיזיולוגי נטו של גוף בהמי שאין לו שום יחס לרוחניות. מנוחה אופיינית לא רק לבני אדם, אלא גם לבעלי חיים ולצמחים. זה מצביע על הצורך בהתחלפות של שני מצבים לסירוגין, בדיוק כמו התחלפות של יום ולילה.

שאלה: מה קורה לנשמה בזמן השינה (החלום)?

תשובתי: לאדם אין שום נשמה! הוא פשוט "בהמה" שיש לה רק ניצן (נקודה), שאותו אפשר לפתח בעזרת לימוד של חכמת הקבלה, ואז מתוכו יתחיל "לטפוח", לגדול איבר רוחני שנקרא נשמה. אבל רק במידה והאדם יבצע עבודה רצינית על עצמו. מה גם, שהוא לא יכול לבצע זאת לבד אלא רק בחברה שבה כל הנקודות מתחברות יחד, וכך הן יוצרות נקודה אחת יחידה שמורכבת מעשר, מה שנקרא "מניין" רוחני (עשירייה). אז, בתוך העשירייה בכך שהם מבטלים את עצמם ומתחברים יחד הם יתחילו להרגיש כוח רוחני, מצב רוחני,. חיבור כזה נקרא "נשמה", ובה כבר מורגש מצב של הדרגה הבאה, שנקרא "העולם העליון". ואילו כאשר האדם סתם הולך לישון, זהו מצב בהמי טבעי, שנובע כתוצאה מעומס יתר פנימי של כל המחשבות, הרגשות, הזיכרון וכולי.

לכן במהלך השינה, אנחנו ככלל מקושרים עם מה שהתרחש במהלך היום, מפני שהמחשבות שלנו "נטענות" בתוכנו מחדש, שוקעות פנימה לדרגת זיכרון עמוקה יותר, ואנחנו מרגישים זאת כחלומות, שיכולים לקבל צורות שונות, מפני שהם מנותקים מהרצונות האגואיסטיים. הם כבר לא נמצאים בתוך הרצונות, אלא מעל לרצונות במחשבות.

קיימים מצבים, כאשר בזמן השינה (החלום) אנחנו יכולים להרגיש את העתיד, אבל אין לזה כל קשר לחכמת הקבלה. אנשים מסויימים מרגישים זאת יותר, אחרים מרגישים זאת פחות, ויש בני אדם, כמו וולף מסינג, שבאופן כללי מרגישים את העתיד לא בהכרח בזמן חלום. אבל זה לחלוטין לא שייך לעולם הרוחני, לנשמה. ניצן לתחילת הנשמה יש בכל אחד, אבל צריך לפתח אותו. חכמת הקבלה מחכה לכם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.11.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest