דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / נשאיר את האגו שלנו אי שם מאחור

נשאיר את האגו שלנו אי שם מאחור

מתוך שיעור מס' 5, כנס קרסנויארסק

הרב"ש כותב במאמרי החברה: "ואהבת הזולת לא יכולה להיות, אלא בביטול עצמו. שכל אחד ואחד צריך להיות בשפלות מצד אחד. ומצד השני אנו צריכים להתגאות, בזה שהבורא נתן לנו את ההזדמנות, שנוכל לכנס לתוך חברה, שלכל אחד מאתנו יש לו רק מטרה אחת "שהשכינה תשרה בינינו".

השכינה היא תכונת ההשפעה הכללית ואנחנו רוצים שהתכונה הזאת תחבר ותאחד אותנו ושתמלא את כל החלל בינינו. אז האגו נשאר מאחור, מאחורינו, ולפנינו שולטת תכונת ההשפעה ההדדית שמחברת אותנו במעגל שבתוכו אנחנו מרגישים את שדה ההשפעה הכללי, כלומר, את הטבע שמתגלה בכוח הנעלה והפנימי ביותר, בתכונת ההשפעה.

"ואף על פי שעוד לא הגענו לידי המטרה, אבל יש בנו הרצון להגיע להמטרה. גם זה צריך להיות חשוב אצלנו, אף על פי שאנחנו עוד נמצאים בתחילת הדרך. אבל אנחנו מקווים שנגיע להמטרה הנעלה."

תכונות מדהימות מתגלות בחיבור: אתה מקבל רצונות של הזולת, אבל רק כאשר אתה רוצה להתקיים בתוכם כמו בתוך אדם שאתה אוהב, שאתה חי בתוך רצונותיו. כלומר, רצונותיו מנהלים את הרצונות שלי, מייצבים אותם ואני מקבל רצון כפול שמושך אותי קדימה בעוצמה רבה.

וכאשר אנחנו מתאספים עם עשרה חברים וכל אחד נכלל כך ברצונות של האחרים, אז אני כבר מקבל בתוך ה"עשירייה" הזאת את הסכום שכל אחד מהם אסף בתוכו מכל תשעה החברים ולא סתם רצונות של תשעה החברים. תארו לעצמכם איזו הגברה של הרצון שלי יש כאן. יש כאן תשעה אנשים שבכל אחד מהם כבר כלולים כל תשעת החברים האחרים.

אבל זאת הגברת רצון איכותית ולא כמותית, כי איכותו משתנה. בקבלה שום דבר לא נמדד על ידי הכמות מכיוון שזה בכלל לא ניתן למדידה. העולם הרוחני לא נמדד בכמות. ואף שאנחנו מודדים את עובי הרצון על ידי דרגות 0, 1, 2, 3, 4, אבל אלה מדדים איכותיים ולא כמותיים, מפני שכל פעם יש קפיצה מרמה אחת לרמה אחרת, מחומר דומם לצומח, לחי ולמדבר.

אנחנו כל הזמן קופצים ממדרגה למדרגה כמו לרמת התפתחות הבאה, אבל זאת רמה איכותית חדשה. מפני שאי אפשר להשוות בין צמח לאבן על ידי קנה מידה כמותי מכיוון שזהו סוג קיום שונה לחלוטין, הרגשת חיים שונה לגמרי. כך גם כאן. לכן, ברגע שאנחנו מתחברים בתוך קבוצה, אנחנו מיד רוכשים הרגשה איכותית חדשה, אנחנו מרגישים את העולם שקוף, רואים דרכו ומרגישים את כוח ההשפעה שממלא אותו, שקובע ומנהל את הכול.

אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו, את האגו שלנו מפרפר בתוך אוקיינוס של השפעה שמנהלת, מובילה, מחברת ומאחדת אותנו. ממני נדרש רק מאמץ קטן, לרצות להרגיש את התענוגים שלי בתוך הזולת ולא יותר מזה.

זה מה שרציתי לומר לכם בתור הקדמה. מתוך זה נובעים כל חוקי הקבוצה אשר קובעים כיצד עלינו להתחבר לקבוצות פיזיות ווירטואליות, כיצד להתחבר בינינו וכיצד לעשות ישיבות חברים. הכול נובע רק מתוך זה.

העיקר, שהכול יהיה מכוון לקיום התנאי שמספק לכל אחד הזדמנות לצאת מעצמו ולעבור עם ה"נקודה שבלב" לתוך הזולת מהר ככל האפשר, בקלות ובעוצמה. ואת האגו לעזוב אי שם מאחורינו, לשכוח מעצמנו!

מתוך שיעור מספר 5 בכנס קרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מסלול ישיר דרך החברים לבורא
להתקפה עצמית יחד עם הקבוצה
לחבר את המעגל הרוחני הראשון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest