דף הבית / המשבר ופתרונו / נקודת מפנה בתפיסת העולם

נקודת מפנה בתפיסת העולם

Laitman_2013-06-14_5604_w.jpg

שאלה: כיצד מסבירים לאנשים שחוסר האיזון עם הטבע שבו הם נמצאים גורם למחלות?

תשובתי: מאז ימי יוון העתיקה קיימת בעולם רציונאליות. הדעה הרווחת היא, שהאדם נמצא מעל כל הטבע ואסור לנו לחכות לרחמי שמיים, אלא עלינו לקחת את הכול בידיים שלנו. זה שבר אותנו, כי התפתחה פילוסופיה מטריאליסטית הטוענת שהאדם הוא לא חלק מהטבע. למעשה, הוא האגואיסט הגדול ביותר.

הטבע כולל את הדרגות דומם, צומח וחי שבתוכן נמצא האדם. והאדם חושב שהוא נמצא מחוץ לכל זה, זאת הבעיה שלנו.

עכשיו הסתירה הזאת בולטת במיוחד, כי אני חושב שאני נמצא מעל הטבע, והוא מראה לי שאני נמצא בתוך הטבע, תחת שליטתו.

heb_o_rav_2014-03-28_lesson_sheelot-from-kli-olami_pic19

ההבדל בין תפיסת עולמי, הרצון שלי להיות למעלה מהטבע ומה שמתגלה למעשה, מעורר משבר גלובלי הכולל את כל תחומי פעילות האדם. כי אני חושב שאני שולט בטבע, ופתאום אני מגלה שהטבע אינטגרלי. עכשיו אנחנו מגלים בהדרגה שאנחנו נמצאים בתוך מחשבה, בתוך תוכנית שמנהלת אותנו, לכן אנחנו לא נוכל לעשות כלום. כל התוכניות שלנו נהרסות ואנחנו לא מצליחים בשום פנים ואופן להוציא אותן אל הפועל. אנחנו מנסים לעשות משהו עם החיים שלנו, עם הילדים, עם המדינה, אבל הכול לשווא. מדוע? מפני שאנחנו התפתחנו למצב שמרגישים את עצמנו למעלה מהטבע, אבל מגלים שהוא נמצא מעלינו ואנחנו בסך הכול נפעלים על ידו, אם רוצים זאת או לא. חוסר ההתאמה הזה בין מצבנו ומה שמתרחש במציאות מוביל לכל הבעיות.

ובינתיים רשת הניהול הגלובלית מתגלה כיותר ויותר מקושרת. לא משנה מה אנחנו עושים, בתגובה אנחנו נרגיש מכה, תגובה חמורה. שום דבר לא מצליח, העולם מתפרק, המשפחה מתפרקת, הילדים עוזבים לכל הרוחות והכול בורח מהידיים. הבעיות הרבות צריכות להביא אותנו למסקנה אחת, שאנחנו נמצאים בתוך מערכת קוסמית, גלובלית כללית, בתוך תוכנית שנקראת "תכלית הבריאה" ואנחנו רק חלק קטן ממנה.

המשבר מסייע לנו לגלות שאנחנו חלק מאותה התוכנית, וכאן יש לנו בחירה חופשית שמאפשרת לנו להכיר את התוכנית ולבצעה מתוך בחירתנו. רק אז אנחנו יכולים להיקרא "אדם".

ואם אנחנו לא נרצה לבצע את התוכנית מתוך הבחירה החופשית שלנו, אז נצטרך לעשות זאת בעל כורחנו, מפני שאנחנו לא נצליח לעשות שום דבר! בעולם תתעוררנה בעיות יותר ויותר חדשות, דווקא כדי להראות שהאנושות תלויה בטבע ובתוכנית שלו. כי הטבע הוא הבורא, הכוח העליון, ואם אנחנו נמצאים בתוכו, אז התוכנית שלו נמצאת מעל הכוחות שלנו. זאת נקודת המשבר של תפיסת העולם וההתכללות בו.

לכן, כשאנחנו יוצאים לקהל, עלינו להסביר להם שלכל בעיותיהם במשפחה, בעבודה, בבריאות, עם הילדים וכולי, לכל זה יש רק סיבה אחת ופתרון אחד, והוא, הקשר הנכון בינינו.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 28.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הצלחת החברה תלויה באזרחים הפשוטים
בדיקת האיזון
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest