דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת המגע עם האור

נקודת המגע עם האור

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת מקץ, סעיף ק"א: וכל נתיבותיה שלום. נתיבותיה, אלו הם השבילים היוצאים מלמעלה, מאו"א… וכולם, אוחז אותם הברית בלבדו, יסוד, שנקרא שלום, שלום בית, ומכניסם לים הגדול, בעת שהוא בגבורתו, שאז נותן לו שלום. וז"ש, וכל נתיבותיה שלום. יוסף היה ברית שלום, שזכה לנתיבות הנ"ל, והיה מלך במצרים, ומושל על הארץ.

המטרה היא, שכל התכונות תתחברנה בעזרת יסוד על חשבון העבודה של המלכות. למעלה לא זקוקים לתיקונים ולחיבור של הספירות. הכל זו עבודתה של המלכות שמנסה להבין זאת וליישם, כמו ילד קטן שמשחק ולומד. אם הוא יצליח לאסוף את חלקי הלגו המפוזרים, הוא ידע כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. אבל אין זה אומר שהמשחק עצמו מקולקל. הוא בכוונה נבנה כך עבור הילד, כדי שהוא ידע כיצד להרכיבו.

בפרצופים עליונים אין שום הגבלות ומצבים. זו רק המלכות שמרגישה את כל התופעות האלה ומחליטה, שזעיר אנפין כך מתייחס אליה, ושופטת אותו בכוח החסרונות העצמיים.

יסוד נקרא "כל" – הוא כולל בתוכו את כל התכונות, כל המצבים, כל הכוחות שקיימים מעליו. ובהתאם לחוק השתוות הצורה עלינו להידמות אליו. וזה אפשרי, רק אם כולנו נתאחד לנקודה אחת, בדיוק כמוהו – זה נגד זה.

כאשר הנשמות מתחברות במלכות ומוכנות לבטל את עצמן, בכדי להתמזג לנקודה אחת ביחס ליסוד, שגם הוא נקרא נקודה אחת – אחד נגד השני, אז אנחנו יכולים לקבל מהיסוד את אור התיקון ואור המילוי.

לכן הדבר היחידי שעלינו לעשות, בכדי לקבל אור מהיסוד, זה להתאחד לנקודה אחת, כאיש אחד בלב אחד – וזה התנאי להיות דומה לו. ואז יתרחש המגע הראשוני הזה, אשר נקרא קבלת התורה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
ראי בעל אור חוזר
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!
קביעת המטרה זה הכי פשוט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest