דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת הבחירה בין חיים ומוות

נקודת הבחירה בין חיים ומוות

מתוך מאמר של הרב"ש "נפש ישראל" (דרגות הסולם, מס' 561):

"נמצא לפי זה, "המקיים נפש אחת מישראל", היינו מי שעשה הכרעה לכף זכות, הוא מקיים את הנפש שלו, כי רשעים בחייהם נקראים מתים.

נמצא, בלי הכרעה הוא "מחצה על מחצה", בדומה לאדם, המפרכס בין חיים למות. ובזה שהכריע, נעשה על ידי זה לבחינת חיה. נמצא שהאורות, שהמשיך, מספיק עבור הכלל כולו."

אנחנו נמצאים במקום, בנקודת ההכרעה, שזה נקרא שיש לנו בחירה חופשית או לחיים או למוות, או לצד הטוב או לצד הרע. אם אנחנו מתאחדים, אז אנחנו בזה דומים לאור לפי הטבע שלנו, ואז האור מתחיל לעבור דרכנו. הוא ממלא אותנו, ודרכנו עובר לאומות העולם ומשפיע עליהם.

כך מאורגן המבנה הכללי, שמורכב משני חלקים. האור עובר דרך החלק העליון, שנקרא "גלגלתא ועיניים", ישראל, לחלק התחתון, שנקרא "אח"פ", אומות העולם, ואז ההכרעה של ישראל היא לכף זכות.

אבל אם ישראל לא מתאחדים, אלא נפרדים זה מזה, דוחים זה את זה, לא רוצים לקיים את התנאי להיות "כאיש אחד בלב אחד", אז האור לא יכול לעבור דרכו. מאחר וישראל מהווה את צוואר הבקבוק, אז הוא סותם את המעבר ולא נותן לאור לעבור מעולם אין סוף לכלל הנבראים. יוצא, שישראל נמצאים בהכרעה לכף חובה.

בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא, בהיותנו ישראל אנחנו נמצאים בצינור הזה שמעביר את האור אין סוף לכל האנושות, ואנחנו מכריעים או לטובה או לרעה את כל העולם הזה.

שאלה: מה צריך לעשות כדי לעבור מהמצב המת למצב חי?

תשובתי: הכול תלוי או בחיבור או בפירוד. אנחנו צריכים להפוך להיות דומים לאור העליון, אחרת אנחנו הופכים להיות הפוכים לו. ברוחניות פועל רק חוק אחד, חוק של השתוות הצורה בין הנברא לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמה טובה או רעה לכל העמים
טכנאי שאחראי על עבודת הבריאה
ברז שמווסת את כל החיים שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest