דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נצחיות מאחורי הקלעים

נצחיות מאחורי הקלעים

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

שאלה: אתה מדבר הרבה על חשיבות ההכנה לפני השיעור, על כך שהאדם צריך כל היום להתעסק בבירורים הפנימיים. כשאני מנסה להשוות את זה למציאות שבה אני חי, הכול נראה לי כל כך בלתי ניתן להשגה, שזה מפיל אותי לייאוש: מה אני בכלל עושה כאן?

תשובתי: אתה יושב כאן בשיעור כדי לברר את היחס שלך לזולת ודרך זה אתה מכיר את היחס שלך לבורא. כשאני מברר את היחס שלי לזולת, ודרכו לבורא (שזה אותו הדבר) אני מגיע למצב שבו אני מסדר את היחס שלי גם עם הזולת וגם עם הבורא. מה זה ייתן לי? – בכך אני מגיע לגילוי הנשמה שלי.

אני מתחיל לגלות את כל הרצון שלי, שבו אני מרגיש את המציאות כשייכת לי. הרי חוץ מהרצון אין מציאות. במידה שבה אני מקרב לעצמי את הרצון הזה ומזדהה איתו, אני מגלה עולם שלם. עכשיו אני לא מרגיש מה כל אחד מכם מרגיש ומה מרגישים כל שאר בני האדם בעולם. אך אלה בעצם החלקים שלי, שדרכם הייתי מרגיש את המציאות הכוללת את הכול – מלכות דאין-סוף, את החיים הנצחיים והשלמים שלי. במקום זה אני תופס רק את החלק הקטן ביותר שלה, שאני מסוגל להרגיש בתור תא קטן. ואלה כל החיים שלי. וכל השאר הם חלקי הנשמה שלי, שמהם אני מנותק עכשיו ולכן אינני יכול להרגיש דרכם את המימד העליון.

אני מבין שלאדם לא נוצרת משיכה מיוחדת לגלות את זה, הרי הוא אינו מרגיש מה הוא מאבד. אבל כשאנחנו כופים את עצמנו לחשוב על זה שוב ושוב, אנחנו מתחילים להתמלא בהדרגה ברצון לגלות את אותה המציאות שכוללת את הכל.

אל תסתכל על הגופים שסובבים אותך, תאר לעצמך במקומם את הרצונות. אם היית מצרף לעצמך עוד כמה רצונות כאלו, היית מרגיש דרכם חלקים חדשים של המציאות, בנוסף לעולם הזה. הרי אלה כלי הקליטה שלך.

שאלה: אך כיצד אני יכול להימשך לזה?!

תשובתי: יש כאן בעיה פסיכולוגית ולא יותר. נתנו לי אשליה שקיים כאן מישהו נוסף – שנוא עליי, שונה ממני, מרוחק, מנוגד לי. אך זה רק דמיון. הלבישו את הרצון הזה בדמות החיצונית של האדם, ואני, שנולדתי בטבע האגואיסטי, דוחה אותו, שונא אותו ומזלזל בו.

אני צריך להתעלות מעל התמונה המדומה הזו, לעבוד נגדה, להרגיש את המהות הפנימית, לחדור מתוך הרצון שלי לרצון שלו. הרי זה בכלל לא הרצון שלו, אלא שלי. אני צריך להסיר את כל התפאורה החיצונית הזאת. הרי כל זה רק הצגה שהבורא משחק לפניי. אני צריך למחוק את כל הדימויים החיצוניים האלו, כדי שהם לא יעוותו לי את התמונה האמיתית.

אני צריך לצרף לרצון שלי את כל הרצונות הקטנטנים שטמונים בכל אחד מהאנשים שנראים לי זרים (על אף שלמעשה אלה לא אנשים ולא זרים). כך אני מאחד את כל החלקים שלי ורוכש את הנשמה. כיצד עליי לעשות את זה?

המקובלים אומרים: מלמעלה סידרו בכוונה, שאתה שונא אותם. אתה צריך לעבוד באופן כזה שלא תראה לפניך את הדמויות החיצוניות אלא תתחבר עם הרצונות הפנימיים, תגיע לאהבה. אתה לא צריך לאהוב את התכונות החיצוניות של החבר – תעזוב אותן. אתה צריך לאהוב את החלק הפנימי שלו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שכבות הרצון שלי
עולם אין סוף כאן ועכשיו!
תציירו לכם את העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest