"נע ונד תהיה בארץ"

שאלה: כשאני חי בישראל אני נמשך לחוץ לארץ, וכשאני נוסע לחו"ל אני רוצה לחזור. מה כל כך מיוחד בארץ ישראל שגורם כאלה תחושות מנוגדות?

תשובתי: כל אדם שיש לו נטייה לרוחניות, נמשך לארץ ישראל. זה מתגלה במיוחד בקרב אלה שלומדים את חכמת הקבלה. אנשים שלא היו קשורים בשום צורה לאזור הזה, לשפה הזאת ולתרבות הזאת, מרגישים שהמקום שלהם כאן, מפני שדווקא כאן הם יכולים למלא את עצמם. כך מתגלה חוק ההתאמה בין הענף והשורש.

יש את "ארץ ישראל" הרוחנית, תכונת ההשפעה והאהבה, ויש את ארץ ישראל הגשמית שעליה פועל כוח עליון מיוחד. מכאן הוא מתפשט לכל העולם, ודווקא בגלל זה המקום הזה נקרא ארץ הקודש.

זהו כוח האהבה והחיבור, כוח הגילוי הרוחני, שמתגלה בתנאי שהאנשים שנמצאים כאן משתוקקים לכך. ואלה שאינם משתוקקים לכך, מרגישים כאן רע. הם אינם מבינים לשם מה הם חיים כאן. האוויר של המקום הזה, הכוח שפועל על השטח הזה, יכול לקרב את האדם לרוחניות ויכול גם לדחות אותו מכאן. האדם נמצא תחת השפעת המתח הרוחני, הוא יכול להתייחס לכך ויכול להתעלם מכך.

במשך דורות רבים, העמים שכבשו את ארץ ישראל לא יכלו להישאר בה. רבים נלחמו עליה ונפלו. אך עכשיו נוצרת כאן מציאות חדשה. אלה שאינם שייכים אליה, בורחים, ואלה שלא ביררו לחלוטין לאן הם שייכים, נודדים: נוסעים וחוזרים, שוב נוסעים ושוב חוזרים, בודקים את עצמם.

הרי עם ישראל מלכתחילה נוצר מקבוצת בבלים, שאותם אברהם אבינו ליכד סביבו לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך". לכן האהבה היא הקשר הטבעי שלנו. אם איננו קשורים בינינו בקשרי אהבה, איננו עַם, אלא אנשים נפרדים שאינם קשורים ביניהם, ורק השנאה מצד כל העולם מחזיקה אותם יחד.

כמה זמן יימשכו הנדודים האלה? –זה תלוי בהפצת חכמת הקבלה, שמסבירה לאנשים את סיבת ההתנהגות שלהם. הם עצמם אינם יודעים מדוע פתאום הם עוזבים את הארץ הזאת ופתאום חוזרים. הסוף לנדודיהם יגיע אם יבינו שזה קורה על מנת שיבררו את השייכות שלהם לעם ישראל וימלאו את תפקידם במחשבת הבריאה. הרי רק לשם כך האדם חי בעולם הזה. בעזרת חכמת הקבלה הם יחזקו את השפעת הכוח העליון עליהם, יזרזו את ההתפתחות, ישתקעו כאן ויממשו את ייעודם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל", 04.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
היכן נמצאת "קבוצת אברהם" בימינו
ישראל פנימי וחיצוני
ניצוצות השפעה משוטטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest