נס רגיל

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

שאלה: למה בזמן לימוד ספר הזוהר חשובה כל כך המהירות שבה אנחנו קוראים? במה זה שונה מטקסטים קבליים אחרים?

תשובתי: בזמן הקריאה בספר הזוהר אנחנו מנסים לבחור את המהירות הנכונה, מאחר ואנחנו רוצים לקבל התרשמויות מהקריאה. זה דומה לאופן בו אנחנו מדברים עם ילד קטן, והוא אינו מבין כל כך על מה מדובר. נניח שהייתי שומע סיפור בשפה שאינה מוכרת לי, אבל לפחות אני יכול להשתדל, לנחש ולשער, מה מסמלת כל מילה. התינוק לא רק שאינו מכיר את המילים האלה, הוא בכלל אינו מכיר את הפעולות האלו. אז מה הטעם לדבר איתו עליהן? אך אנחנו רואים שאם לא נעשה זאת, הוא לא יתפתח ויגדל. אם אדבר איתו בשפה שאינה מובנת לו, על דברים שאיננו מבין, על עולם שנסתר ממנו לחלוטין, זה יתחיל לפעול ולעורר בו הבנה ותגובה.

מסתבר, שהפעולות שלנו עם הילדים בחינוך הגשמי, דומות לחלוטין לפעולת האור עלינו בחינוך הרוחני! כלומר חינוך על ידי האור העליון הוא טבעי לחלוטין.

כאשר הילד מתחיל לחזור אחרינו, הוא אומר ועושה הכול בצורה לא נכונה, אבל אנחנו מבינים שכך זה אמור להיות, דווקא כך הוא גדל. באופן זהה לגמרי אנחנו מתפתחים ברוחניות. לכן צריך לתת לספר הזוהר ולאור הכלוא בתוכו להשפיע עלינו, "לפסל" אותנו בדומה לבורא. זוהי הדרך הטבעית להתחברות לעולם חדש.

לכן אנחנו קוראים את ספר הזוהר, למרות שאיננו מבינים או מרגישים הרבה, הוא פועל בתוכנו ככוח "סגולה". זהו אותו הכוח הנפלא שפועל גם בחיים הגשמיים שלנו, בחינוך ילדינו. זה נדמה לנו כנס, אבל הנס הזה הוא רגיל וטבעי לחלוטין.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
תקרא בספר הזוהר ותגדל את הרצון
הנוסחא הסודית של הנס
נס רגיל – 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest